چرا تبلیغات شما باید دقیق باشند؟2022-09-03
تأثیر تبلیغات در بازاریابی و رشد و موفقیت کسب و کارها موسسه گسترش مدیریت تهران
یک بار این مسیر را طی کرده است و یک تلنگر باعث میشود به وبسایت شما برگردد و محصول را بخرد. موثرترین تبلیغات، احساسات مخاطب را درگیر میکنند؛ حال چه این احساسات هیجان، شوخطبعی، الهامبخشی، نوستالژی یا هر حس دیگری باشد. دریابید که چه احساسی بیشترین همخوانی را با پیام و مخاطب شما دارد تا بتوانید تبلیغی به یاد ماندنی و تاثیرگذار بسازید.
به همین دلیل، آشنایی با استراتژیهای مدرن آن در دیده شدن وبسایت برند در موتورهای جستجو تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. کمپینهای تبلیغاتی مؤثر میتوانند احساس فوریت ایجاد کنند، ارزشهای پیشنهادی را به اشتراک بگذارند و دلایل قانعکنندهای برای مصرفکنندگان برای انتخاب یک نام تجاری به برند دیگر فراهم کنند. منظور از تبلیغات، تبلیغ محصولات، خدمات، ایدهها یا برندها برای مخاطبان هدف از طریق اشکال مختلف رسانهها و کانالهای ارتباطی است. تبلیغات مداوم و هدفمند میتواند مشتریان فعلی را به برند، وفادارتر کند.
تعیین هدف از تبلیغات
همیشه برندهایی وجود خواهند داشت که برای جلب توجه همان مصرفکنندگان رقابت کنند. حتی اگر ندانید که آن رقبا چه کسانی هستند، بازهم آنها با شما رقابت میکنند و در دنیای تبلیغات، برای دیدهشدن بیشتر حضور دارند. تبلیغات با هر روشی ابزاری باورنکردنی برای گسترش دامنۀ بازاریابی شماست.
به عنوان مثال، اگر محصول جدید تولید شده را به مشتریان خود معرفی نکنید، آنها هیچگاه از وجود آن باخبر نمیشوند. اما آقای کفش فروش نیز تنها توانست ۳ سال روی حرف خود بایستد و در سال ۱۹۶۹ به اجرای تبلیغات چاپی روی آورد. این روشی است که همواره مورد استفاده کمپانی های بزرگ، متوسط و کوچک قرار گرفته و بدون شک ادامه خواهد یافت. اکنون که میدانید چرا تبلیغات مهم است، بهتر است به ادامه مطلب بپردازیم.
تبلیغات بومی، تبلیغاتی هست که شبیه محتوای معمولیه که توی یه سایت یا اپلیکیشن میبینیم، مثل یه پست یا ویدئو. فرقش با تبلیغهای معمولی اینه که خیلی طبیعیتر و هماهنگتر با فضای سایت یا اپلیکیشنه؛ انگار بخشی از خود محتواست، نه یه تبلیغ جدا. برای مثال، توی یه وبلاگ ورزشی، ممکنه یه مقاله دربارهی تغذیه ورزشی ببینین که اسپانسرش یه برند مکمل غذاییه. این تبلیغ باعث میشه کاربر حس کنه اطلاعات مفید گرفته، نه تبلیغ مستقیم. تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند. با همه اینها، تبلیغات تلویزیونی هزینه بالایی دارند و این احتمال وجود دارد که توسط مخاطب هدف نادیده گرفته شوند.
با وجود اینکه روشها و کانالهای تبلیغاتی به طور مداوم در حال تغییر و تحول هستند، اما برخی از روشهای کلاسیک و جدید میتوانند به طور موثری در جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش تاثیرگذار باشند. در این مقاله، به بررسی روشهای اثربخش تبلیغات میپردازیم و چهارچوبهای عملی را معرفی میکنیم که کسبوکارها میتوانند برای بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کنند. با مطالعه این مقاله، اکنون بهخوبی میدانیم که چرا باید تبلیغ کنیم؟ تبلیغات، قلب تپنده هر کسبوکاری است که به آن جان میبخشد و آنرا در ذهن مخاطبان ماندگار میکند. از افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید گرفته تا تقویت وفاداری مشتریان و ایجاد یک تصویر مثبت از کسبوکار، تبلیغات نقش بسیار مهمی در موفقیت هر کسبوکاری ایفا میکند. با انتخاب استراتژی تبلیغاتی مناسب و استفاده از ابزارهای مدرن، میتوان به نتایج شگفتانگیزی در دنیای رقابتی امروز دست یافت. در این مقاله، به بررسی 10 فایده تبلیغات پرداختیم و دیدیم که تبلیغات چگونه میتواند به رشد و موفقیت کسبوکارها کمک کند.
۲. بدانید مخاطبِ هدف کیست
کسب و کارها همواره از تبلیغات استفاده می کنند تا تاثیرگذاری و فروش خود را بیشتر کنند. برای موفقیت در این زمینه نیاز است که بودجه ای را برای تبلیغ در نظر بگیرید. برای اینکه استراتژی تبلیغاتی شما به طور مداوم بهبود یابد، نیاز به رصد و تحلیل دقیق عملکرد کمپینهای تبلیغاتی دارید.
به شما اجازه میدهد محصول را به کسی نشان دهید که علاقه یا نیاز خود به آن را یک بار نشان داده است. تجربه ثابت کرده که یکی از مولفههای ضروری تبلیغ خوب مرتبط بودن آن است. متناسبسازی تبلیغ برای پرداختن به دغدغهها و انگیزههای خاص مخاطب تاثیرگذاری تبلیغ و احتمال تبدیل مشتریان را افزایش میدهد. وقتی تبلیغ شما مستقیم خواستهها و نیازهای مخاطب را هدف قرار دهد، ارتباط قدرتمندی برقرار میکند و در جذب مشتری بالقوه موفقتر است. اصالت، عنصر کلیدی ایجاد تبلیغ موثری است که واقعا مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل میکند.
تبلیغات با اینفلوئنسرها یعنی پیدا کردن همون آدم جذاب و معروفی که میتونه برند شما رو به گوش همه برسونه! وقتی با اینفلوئنسرها همکاری میکنین، دارین از اعتبار و شبکه مخاطبای وفادارشون استفاده میکنین. انگار یکی از دوستان مورد اعتمادتون محصول رو تایید کنه، که باعث میشه برندتون واقعیتر و صمیمیتر به نظر برسه.
تیم تبلیغات یک شرکت، مسئولیت تبلیغ محصول یا خدمات آن شرکت را بر عهده دارد. البته تبلیغکنندگان میتوانند یک شرکت یا سازمانی باشد که تبلیغات روی بیلبورد، مجله یا تبلیغ از طریق سایت یا برنامۀ تلفن همراه برای دیگر شرکتها را طراحی و اجرا میکند. تبلیغات رادیویی، بیلبوردهای تبلیغاتی، تیشرتهای مارکدار و تأییدیههای رسانههای اجتماعی، همگی میتوانند یک تبلیغ باشند. با استفاده از این ابزارها، میتوانیم مواردی مانند تعداد کلیکها، میزان فروش، نرخ بازگشت سرمایه و میزان تعامل مخاطبان را اندازهگیری کرده و بر اساس این دادهها، تصمیمات آگاهانهتری اتخاذ کنیم.
انتخاب آتلیههای معروف شیراز با رعایت نکات ذکرشده، تضمین میکند که شما از خدماتی بهرهمند شوید که نه تنها استانداردهای روز دنیا را رعایت میکند، بلکه با سلیقه و نیازهای شما نیز هماهنگ است. امیدواریم این مقاله شما را در انتخاب درست و بهرهمندی از بهترین خدمات عکاسی حرفهای یاری رساند. این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. فروش نایکی از ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۹۸۸ به ۹.۲ میلیارد دلار در کمتر از ۱۰ سال رسید.
بازاریابی، نقشهراهی جامع برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان است، در حالی که تبلیغات ابزار قدرتمندی است که با استفاده از پیامهایی متقاعدکننده، این نقشه را به نتیجه میرساند. تبلیغات کلیکی (PPC)، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مانند گوگل است. با این روش، تبلیغ شما در صدر نتایج موتورهای جستجو و در مقابل چشم مخاطب هدف قرار میگیرد. چونکه اینترنت نه تنها شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان، بلکه به قلب مخاطبان هدفتان متصل میکند.
استفاده از تکنیکهایی مانند تخفیفهای محدود، پیامهای ترغیبی و یا تبلیغات خلاقانه میتواند مشتریان را به اقدام سریع و خرید لحظهای تشویق کند. تعامل مؤثر با مشتریان و ایجاد اعتماد در آنان یکی از کلیدهای موفقیت در تبلیغات است. مجموعه پارس ادوردز (پارتنر رسمی گوگل) از جوانانی خلاق و با دانش روز تشکیل شده است که تمام تلاش خود را برای بهترین نتایج تبلیغات گوگل مشتریان به کار میگیرد. در صورتی که نتوانید یا نخواهید از تبلیغات استفاده کنید، فضای بیشتری را برای استفاده رقبا ایجاد کرده اید.
یک پیام تبلیغاتی مؤثر میتواند چیزی که مشتری به آن فکر نمیکرد را به نیازی ضروری در ذهن او تبدیل کند. محتوای تبلیغاتی خلاقانه و جذاب، باعث ترغیب مخاطبان برای خرید و استفاده از خدمات شما شده و برند شما جایگاه شناخته شدهای پیدا میکند. تصاویر، پیامها و مطالبی که بهخوبی طراحی شدهاند در دسته محتواهای خلاقانه قرار گرفته و تأثیر زیادی در جذب مخاطبان دارند. استفاده از تبلیغات پولی در موتورهای جستجو مانند گوگل به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوی کاربران ظاهر شوند. به جای استفاده از روشهای مرسوم، برای تبلیغات آفلاین، عطرتان را روی کارتهای ورودی یک رویداد بزرگ اسپری میکنید؛ مهمانها با هر بار لمس کارت، رایحه را حس میکنند.
- {
- مثلاً در یکی از تبلیغات، از عبارت «۱۰ درصد زیر قیمت بازار» استفاده شده است. |}{
- ویرایش فایل فتوشاپ لایه باز آماده، کاری ست بس ساده و سریع؛ آموزشهای زیادی وجود داره که با وقت گذاشتن به صورت حرفه ای ویرایش فایل PSD رو یاد بگیرید. |}
- اولین عنصر خلق تبلیغاتی که مردم را ترغیب به خرید میکند، نفوذ به عمیقترین ترسها و آرزوهای آنهاست.
- برای اینکه استراتژی تبلیغاتی شما به طور مداوم بهبود یابد، نیاز به رصد و تحلیل دقیق عملکرد کمپینهای تبلیغاتی دارید.
- تبلیغی ایجاد کرده اید که مخاطبین را به خوبی تحت تاثیر قرار نداده است؟ ایرادی ندارد؛ گزینه ای دیگری را آزمایش کنید. {
- اما تبلیغات دیجیتال در تلویزیونهای اینترنتی این اشکالها را برطرف کردهاند. |}
مثلاً یه کمپین تبلیغاتی برای املاک میتونه ویدیوهای کوتاه از لحظه ورود خانوادهها به خونههای جدیدشون نشون بده، و با به تصویر کشیدن شادی و حس آرامش اون لحظهها، یه ارتباط قوی با مخاطب بسازه. اواخر دهه ۱۹۸۰، نایکی با چالشی بزرگ مواجه بود؛ Reebok فروش بیشتری داشت و نایکی باید سریع کاری میکرد تا از این رقابت عقب نماند. برای پیروز شدن در این رقابت چکار کرد؟ کمپین افسانهای “Just Do It” که تحولی در تبلیغات ورزشی است را راه انداخت. به بیانی سادهتر، تبلیغات بخشی از دنیای بازاریابی را تشکیل میدهد که از طریق بسترهای مختلف بازاریابی همچون، ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا مارکتینگ، سئو، تبلیغات محیطی و… دیده میشود. تبلیغات محیطی نیز نوعی تبلیغات چاپی است، اما در ابعادی بسیار بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر. طراحی، مکان قرارگیری و هزینههای بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگیها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربهفرد تبدیل کرده است.
این ابزار قدرتمند، محصولات و خدمات شما را در میان انبوه رقبا برجسته میکند و شانس فروش را چندین برابر افزایش میدهد. بدانید که در فضاهای مختلفی میتوانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید. تعداد کمی از افراد هستند که تا به حال تراکت های چسبیده به سطح خیابان ها را ندیده باشند.
این محتوا میتواند به شکل فرمهای قابل دانلود، قالبهای آماده، اینفوگرافیک و... زمانی که برای بودجه مدنظر برای کمپینهای تبلیغاتی خود تصمیمگیری میکنید، باید مواردی مانند هزینهها، جریان نقدی و اهداف خود را در نظر بگیرید. صرف هزینه زیاد برای تبلیغات میتواند کاری پرخطر باشد و صرف هزینه کم برای راهاندازی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی نیز مشکلاتی را در پی خواهد داشت. تبلیغات تلویزیونی از زمان اختراع تلویزیون وجود داشتهاند، اما با گذر زمان و با شروع کار تلویزیونهای آنلاین (Streaming TV) تغییرات بسیار زیادی پیدا کردهاند. این عناصر هسته اصلی یک استراتژی تبلیغاتی هستند و به عنوان “ترکیب خلاق” هم شناخته میشوند.
داستانسرایی تو تبلیغات یعنی ایجاد یه روایت جذاب که با احساسات مخاطب همجهت بشه و برندت رو بهیادماندنی کنه. این فقط فروش محصول نیست؛ بلکه به اشتراک گذاشتن داستانی از ارزشها و هدفهای برندته. تکنیکهای تبلیغاتی همون روشهاییه که باعث میشه مردم به تبلیغات توجه کنن. این روزها جذب توجه مردم کار سختیه، چون افراد نسبت به تبلیغات معمولی بیحس شدن و حتی خیلیها دیگه بنرهای تبلیغاتی رو نمیبینن. نایکی بهجای نمایش صرفاً محصولاتش، افراد واقعی را نشان داد که با کفشها و لباسهای این برند ورزش میکردند.
تفاوتی ندارد که مخاطبانی که به برند، محصولات و خدمات شما علاقهمند هستند، کجا باشند. بازاریابی اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که به همۀ مخاطبان علاقهمند دسترسی داشته باشید و بازاریابی هدفمند را اجرا کنید. همچنین، یکی از موثرترین راهکارها برای ارتباط شخصیسازیشده با مشتریان، استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامکهای تبلیغاتیست که نرخ خواندهشدن آنها به 98% میرسد. چون وسط جریان محتوای مخاطب خللی ایجاد نمیکنن؛ این تبلیغات شبیه محتوای اصلی همون پلتفرمی هستن که توش نمایش داده میشن، مثل فید شبکههای اجتماعی یا سایتهای خبری. اگه میخوای تصاویرت جذابتر به نظر برسن، قانون یکسومها رو استفاده کن!
به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینهای مقرونبهصرفه تولید و منتشر میکند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک میکند. هدف اصلی پستهای تبلیغات همسان آگاهیبخشی یا سرگرم کردن مخاطبان است اما در آنها محصولات یا خدمات برندها نیز معرفی میشوند.
این پیام باید بهگونهای طراحی شود که نهتنها توجه مخاطب را جلب کند، بلکه او را به انجام عمل موردنظر، مانند خرید محصول یا استفاده از خدمات، ترغیب کند. برای ایجاد یک پیام تبلیغاتی مؤثر، باید به عواملی همچون سادگی، وضوح، ارتباط عاطفی و منحصربهفرد بودن آن توجه کرد. یک سایت با طراحی زیبا و کاربرپسند میتواند تجربۀ کاربری را به طور چشمگیری بهبود بخشد و نرخ تبدیل را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع بارگذاری میشود، در دستگاههای موبایل به خوبی نمایش داده میشود و مسیری ساده برای خرید یا ثبتنام دارد. به عنوان مثال، میتوانید از دکمههای CTA واضح و جذاب استفاده کنید یا فرمهای تماس را سادهتر کنید.
همچنین به یاد داشته باشید که باید برنامه بازاریابی و تبلیغات خود را به شکل مستمر ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که بهترین استراتژیها را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کردهاید. اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، میتوانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفهای ما بهره ببرید. با کمک مشاوران ما، میتوانید از مشاوره و راهبری، استراتژیگذاری، خلاقیت و ایدهپردازی، طراحی کمپینهای تبلیغاتی و انتشار آنها در کانالهای مناسب بهره مند شوید.
{تبلیغات دیجیتال چیست؟ – انواع و کاربردها به زبان ساده
|}آتلیه ارمغان با ارائه خدمات عکاسی حرفهای در شیراز، یکی از گزینههای مناسب برای کسانی است که به دنبال خدمات با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه میگردند. این آتلیه با تمرکز بر ارائه خدمات عکاسی پرتره و خانوادگی، تجربهای متفاوت از عکاسی را به مشتریان هدیه میدهد. از ویژگیهای برجسته آتلیه ارمغان میتوان به موقعیت مکانی عالی آن اشاره کرد؛ زیرا در مناطقی از شیراز واقع شده که دسترسی به آن بسیار آسان است. علاوه بر این، آتلیه ارمغان با ارائه بستههای متنوع و انعطافپذیر، امکان انتخاب خدمات متناسب با بودجههای مختلف را فراهم کرده است. مشتریان از قیمت مناسب و کیفیت بالای خدمات این آتلیه اظهار رضایت کردهاند و آن را به عنوان یکی از بهترین آتلیههای عکاسی شیراز توصیه میکنند.
تا اینجای کار، نکات کلی و مهمی که باید در تبلیغات رعایت کنید، بررسی کردیم. برای مثال، شما با کمک متریک CLV در آخر کار میفهمید روی تبلیغات چه محصولهایی سرمایهگذاری کنید. اگر کسبوکار کوچکی دارید، نیاز نیست حتماً از متخصصان و طراحهای گرافیک حرفهای استفاده کنید. فقط کافی است تبلیغی خاص، شیک و متفاوت آماده کنید که نهتنها بهدرستی خوانده شود، بلکه باعث شود حرفهای به نظر برسید.
این حرکت ساده اما هوشمندانه، احساسات انسانی به تبلیغات نایکی بخشید و توانست مخاطبان را به برند نزدیکتر کند. بر اساس دادههای وبسایت Marketing Week، بیش از نیمی از مارکترها (54 درصد) در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این در حالی است که سال گذشته تنها 37 درصد از آنها به فکر استفاده از آن بودند! برای تبلیغ برندتان بهعنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و دادههای نظرسنجی استفاده کنید. این روشها به مخاطبان نشان میدهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است. بهکارگیری ابزار دیجیتال در تبلیغات یک راه موثر و کمهزینه برای افزایش آگاهی از برند است.
یکی از نکات مهم در انتخاب آتلیههای عکاسی در شیراز، بررسی نحوه تعامل و ارتباط با مشتریان است. آتلیههایی که به نیازهای خاص شما گوش میدهند و در فرآیند عکاسی مشارکت میکنند، میتوانند نتیجه بهتری را ارائه دهند. همچنین، توجه به تجربه آتلیه در همکاری با برندهای مختلف میتواند نشانهای از کیفیت و حرفهای بودن آن باشد. انتخاب آتلیه مناسب برای انجام پروژههای عکاسی در شیراز نیازمند بررسی دقیق خدمات، تخصصها، تجهیزات و تجربه کاری هر استودیو است. از مهمترین نکات در انتخاب آتلیه عکاسی در شیراز میتوان به توجه به نظرات مشتریان قبلی، بررسی تجهیزات بهروز و موقعیت مکانی مناسب اشاره کرد. برنامههای وفاداری مانند ارائۀ تخفیفهای ویژه و پلکانی، در نظر گرفتن امتیاز به ازای هر خرید یا جوایز مختلف میتوانند مشتریان را به خرید چندباره تشویق کنند.
در واقع میتوان گفت که میزان استفاده از اینترنت همواره در حال افزایش است و متوقف نخواهند شد. بنابراین، اگر در استراتژیهای بازاریابی کسب و کار خود به تبلیغات آنلاین فکر نکنید، فرصتهای رقابت بسیار زیادی را از دست خواهید داد. بازاریابی محتوا از آن دسته موضوعات جذابی است که خیلیها تصور میکنند انجام آن هم کار سادهای است. کافی است یک روز را به تولید محتوا یا تدوین برنامه بازاریابی محتوایی اختصاص دهید تا متوجه شوید این کار چقدر ظرافت و پیچیدگی دارد. این روزها بازاریابی محتوایی توانسته در همه صنایع، از کسبوکارهای کوچک و خانگی گرفته تا سازمانهای شناختهشده و تخصصی جای خود را پیدا کند. حالا دیگر کسی نمیتواند منکر این شود که روش سنتی بازاریابی جای خود را به بازاریابی محتوایی داده است.
تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتواهای وبسایت یا لینکسازی داخلی و خارجی، تنها به جذب ترافیک ارگانیک منجر نمیشود. این کار علاوه بر افزایش اعتبار وبسایت شما، بهبود تجربۀ کاربران را نیز به همراه دارد و آنها را به سمت مسیرهای درست هدایت میکند.
همچنین باعث میشود کسب و کار شما از این طریق به مشتریان بیشتری معرفی شده و از این سو محبوبیت برند نیز افزایش مییابد. با ارائه محصولات یا خدمات خود در قالب آگهی حس اعتماد را در مشتریان بالقوه و افرادی که به نحوی با آنها ارتباط برقرار کرده اید ایجاد میکنید. در این شرایط میتوانید شانس بالایی داشته باشید تا افراد نسبت به برند شما وفادار بمانند. تا زمانی که کسب و کارتان فعال است، برای یافتن مشتریان جدید و کسب سود از آنها باید تبلیغات خود را ادامه دهید. پس اگر هنوز تصمیمی برای متوقف کردن کسب و کار خود نگرفته اید، تبلیغاتتان را متوقف نکنید. اطمینان داشته باشید که اگر استراتژی مناسبی برای فضای تبلیغاتی خود ایجاد کرده باشید، حتما تاثیر تبلیغات را در کسب و کار خود میبینید.
انعطافپذیری و بهروزرسانی استراتژی بر اساس نتایج و تغییرات بازار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. مقدمه تبلیغات یکی از کلیدیترین ابزارهای جذب مشتری و رشد کسبوکار است. اما بدون یک استراتژی تبلیغاتی هدفمند و موثر، هزینههای تبلیغاتی میتوانند بیاثر یا حتی زیانده باشند. برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موفق، باید ابتدا نیازهای بازار، ویژگیهای مخاطبان هدف و ابزارهای تبلیغاتی مختلف را به درستی درک کرده و آنها را بهصورت هماهنگ و هدفمند بکار گیرید. در این مقاله، به بررسی گامهای لازم برای تدوین یک استراتژی تبلیغاتی موثر برای کسبوکار شما خواهیم پرداخت. در واقع، تبلیغات نهتنها به افزایش فروش کمک میکند، بلکه به ایجاد یک برند قوی و ماندگار نیز کمک میکند.
تبلیغات هدفمند با جلب توجه مخاطبان مناسب، ایجاد ارتباط مؤثر، کاهش هزینهها و افزایش تعامل، باعث رشد فروش میشود. این روش با تمرکز بر نیازها و رفتار مشتریان، تجربهای مثبت برای آنها ایجاد کرده و بازدهی کسبوکارها را افزایش میدهد. وقتی پیام شما دقیقاً به دست افرادی میرسد که به آن نیاز دارند، فروش شما رشد میکند. تبلیغات در شبکههای اجتماعی میتوانند پیام کسب و کار شما را به مخاطبان هدف نمایش دهند و آنها را به برقراری ارتباط با برند و خرید محصولات یا خدمات شما تشویق کنند.
هرچند که بیلبورد برای افزایش آگاهی از برند مناسب است؛ اما برای فروشهای ویژه و حراجها، از بیلبورد غافل نشوید. برخی فروشگاهها و سایتها مثل دیجیکالا و اسنپفود مدتی است شرایط تبلیغات کلیکی را در سایت خود فراهم کردند. تفاوت این تبلیغات با تبلیغات کلیکی در سایتهای پربازدید در این است که فقط به کاربران آن فروشگاه نمایش داده میشوند. به این نکته توجه کنید که ایمیل به شما اجازه میدهد نظر مشتریان قبلی را هم به مخاطبان خود نشان دهید تا تاثیر بیشتری در تصمیمگیری آنها بگذارید.
فرض کنید که این کمپانی قدرتمند برای معرفی محصول جدیدش از قدرت تبلیغات بهره مند نشود! به این ترتیب میدان رقابت را برای پورشه پانامرا ۲۰۲۱، آئودی ۸، بیامو سری ۷، لکسوس الاس ۲۰۲۱ باز گذاشته است. یا به عنوان مثال دیگر، برگر کینگ توانسته با اجرای تبلیغات مختلف برند خود را در ذهن مخاطبین حک کند. با اینکه رقیب اصلی آن مک دونالد به شمار میرود، توانسته در فعالیت تبلیغاتی خود موفق عمل کند. برخی از آگهی های تبلیغ در گوگل در انتهای صفحه و برخی دیگر در بالای نتایج ارگانیک قرار میگیرند.
تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند. در واقع بیلبورد تبلیغاتی با قدرت بصری و پیامهای ساده، به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکند و در ذهن آنها ماندگار میشود. برای مثال، هاکوپیان از بنر تبلیغاتی زیر برای جذب مشتریان خود استفاده کرده است.
بنابراین تبلیغات ویدیویی در وبسایتهای پربازدید، شبکههای اجتماعی و پلتفرمهایی مثل آپارات و یوتیوب را دستکم نگیرید. برای مثال، تبلیغ ۳ هدفون دیگر بهعنوان پیشنهاد فروشندگان در صفحهٔ یک محصول مرتبط نمایش داده شده است. محبوبیت فقط نشان میدهد محتوا از طریق این کانال تبلیغاتی به افراد گستردهای میرسد؛ اما لزوما نتایج آن را تضمین نمیکند. تبلیغ در گوگل میفروشد؛ چون کاربر با هدف خریدن محصول یا یافتن سرویسی، عبارت مشخصی را جستوجو کردهاند.
این نه تنها باعث میشود که تبلیغات موثرتر باشند، بلکه هزینههای تبلیغاتی را نیز کاهش میدهد و بازدهی سرمایهگذاری را افزایش میدهد. حتی اگر میلیونها مشتری بالقوه داشته باشید، رقابت به شما این امکان را میدهد که مخاطبان هدف خود را کشف کنید و روی آنها متمرکز شوید. بهجای صرف هزینههای گزاف و بازگشت سرمایۀ کم و انجام بازاریابی برای یک گروه گسترده از مشتریان، میتوانید مخاطبان هدف خود را دقیقتر و در گروه کوچکتر تعریف کنید.
تبلیغات هدفمند در اینستا