سئو تخصصی برای پزشکان چالشهای YMYL و راهکارهای عملی!
سئو سایت پزشکی +9 تکنیک بسیار مهم در سئو پزشکی آکادمی فرین
این موضوع تا حد خیلی زیادی به حوزه کاری شما و تخصصی که ارائه می دهید، بستگی دارد. در نهایت، تعامل با پلتفرم های اجتماعی و مدیریت نقدها و بازخوردهای کاربران نیز چالشی جدی در حوزه سئو پزشکی است. اکنون زمان آن است که وارد فاز عملی بشوید و اگر سایت پزشکی دارید، تکنیک های زیر را در آن پیاده سازی کنید. البته این موضوع فقط به سایت های پزشکی ختم نمی شود و وبسایت های حوزه مالی، سلامتی و امنیتی را هم دربر می گیرد. تولید محتوا برای سایت صفر نسبت به سایتی که چند ماه یا چند سال است که فعالیت می کند متفاوت است.
پزشکی که از اعتبار بالایی برخوردار باشد و مردم (یا کاربر) به آن اعتماد داشته باشد. سئو منفی یا Negative SEO را احتمالا بعد از ورود اولین کلمه کلیدی رقابتی (پولساز) به صفحه اول حس کنید. در برخی کلمات کلیدی که احتمال تبدیل کاربر به مشتری زیاد است، طبیعتا رقبایی چشم دیدن رشد شما را نخواهند داشت و برای پایین آورین وبسایت هر کاری می کنند. یکی از این کار ها، سئو منفی یا نگتیو سئو است که در معمول ترین روش آن، تعداد زیادی بک لینک از سایت های ضعیف و اسپم، با عبارات مختلف (حتی در برخی مواقع کلمات پورنوگرافی) برای سایت شما گرفته می شود. جدا از مهم بودن سئو خارجی برای تمامی سایت ها، این فرایند برای افزایش اعتبار سایت های حوزه پزشکی از اهمیت دوچندانی برخوردار است. درست است که حجم بالایی از فوکوس سئو خارجی روی لینک سازی و دریافت بک لینک است اما منظور از سئو خارجی به صورت کلی افزایش اعتبار برند و نام آشنا شدن آن می باشد.
ما در میفا به شما کمک می کنیم تا بتوانید از انواع خدمات سئو سایت پزشکی بهرمند شده و در رتبه های برتر گوگل نمایان شوید. در ادامه، به صورت مفصل درباره روند انجام این کار و همچنین تعرفه سئو سایت پزشکی صحبت خواهیم کرد. لینک بیلدینگ شاید بیش از درصد حجم فعالیت سئو خارجی برای وبسایت ها را به خود اختصاص می دهد. برای لینک سازی پیش از هر چیزی باید رقبای صنعت پزشکی را در کلمات کلیدی مربوطه توسط Ahrefs بررسی و سپس برنامه تعداد رپورتاژ ها، لینک سازی های دستی یا ساید بار خریداری شده را تهیه کنیم. زیرا هر بیمارستان و کلینیک در سازمان شما باید نمایه «Google برای کسب و کار من» خود را داشته باشد.
کانورژن داستان تبدیل است؛ تبدیل کسبوکار شمابه یک برند شناختهشده و دوستداشتنی پس منتظرتان هستیم. در بخش بعدی، به بررسی نقش سئو در افزایش اعتماد و اطمینان بیماران خواهیم پرداخت. در صورتی که نویسنده پزشک نباشد، باید تحت نظارت مستقیم یک متخصص باشد تا از صحت و به روز بودن اطلاعات اطمینان حاصل شود. هرچه بیشتر به صورت آنلاین ظاهر شوید، بیماران بالقوه با تخصص شما آشناتر می شوند و باعث می شود که راحت تر با شما تماس بگیرند و یک قرار ملاقات تعیین کنند. نیازی به صرف هزینه برای تغییر یک بیلبورد یا بازنگری یک آگهی چاپی نیست – میتوانید تغییرات مؤثری را در زمان واقعی مطابق با آنچه برای رساندن پیام خود به مشتریان انجام میدهد، ایجاد کنید. محتوای بصری می تواند ابزار قدرتمندی باشد و تصاویر بصری کارکنان، دفتر و تجهیزات شما برخی از مفیدترین سبک های محتوایی هستند که می توانید به اشتراک بگذارید.
در حوزه پزشکی، رقابت برای جذب بیماران آنلاین بسیار شدید است و تحلیل دقیق رقبا میتواند به شما کمک کند تا مزیت رقابتی خود را تقویت کنید. با توجه به تخصصی بودن سئو وب سایت پزشکی تیم ما پس از بررسی و نیازسنجی دقیق، هزینهی سئو را اعلام میکند. خدمات سئو سایت پزشکی ما انحصاری، متمایز و بهینهشده فقط برای خدمات پزشکان است. این فرایند کمک می کند تا متوجه شوید که کاربران در حوزه کسب و کار شما چه کلماتی را جستجو میکنند. تحقیق کلمات کلیدی تخصصیتر از این است که تنها به کمک یک ابزار بتوانید انجامش دهید. آکادمی وندو از اردیبهشت ماه 1401 فعالیت خود را در زمینهی آموزش دیجیتال مارکتینگ، با هدف تبدیل دانش آموختگان به متخصصین آماده ورود به بازار کار آغاز کرد.
با توجه به حساسیت حوزه پزشکی، سئو به عنوان یک شاه کلید حیاتی برای موفقیت وب سایت های حوزه پزشکی است. تولید محتوا و به روز رسانی محتوا یکی از عوامل مهم در بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو است. ما در مدیکال مارکتینگ نامبروان، محتوای علمی با کیفیتی که به نیازهای اطلاعاتی بیماران به خوبی پاسخ دهد و به بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کند، تولید می کنیم. در سئو فنی، ما اقداماتی تخصصی مانند راهاندازی سرچکنسول، افزایش سرعت وبسایت، اصلاح کدنویسیها و امنیت وبسایت در جهت بهبود تجربهٔ کاربر انجام میدهیم. گوگل نسبت به سایتهایی مانند سایتهای پزشکی حساسیت بسیار زیادی دارد.
برای تولید محتوای ارزشمند نیز به تقویم محتوایی و استمرار در انتشار مطالب نیاز دارید. وقتی وبلاگ ارزشمندی داشته باشید که کاربر از خواندن آن لذت ببرد، بازدید شما به صورت ارگانیک افزایش پیدا می کند. در نتیجه ی افزایش ترافیک ورودی، وضعیت سئو سایت پزشکی شما بهبود می یابد. بر اساس آمار وب سات Hubspot، در سال ۲۰۲۱ بیشترین رسانه مورد طرفدار ویدئو بوده است. در ادامه هم وبلاگ، اینفوگرافی، مطالعه های موردی و مصاحبه بوده اند. هزینه استفاده از خدمات مشاوره شرکتهای متخصص سئو، بسته به تجربه و تخصص شرکت یا مشاور، میتواند از ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان به ازای هر ساعت متغیر باشد.
با گسترش اینترنت، بسیاری از افراد به دنبال پزشکان و خدمات بهداشتی و درمانی مورد نظر خود از طریق اینترنت هستند. اگر سایت شما در صفحه اول نتایج موتور های جستجو قرار نگیرد، احتمال اینکه کاربر به سایت شما سر بزند، بسیار کم خواهد بود. سئو به شما این امکان را میدهد که در جستجو های مرتبط با خدمات پزشکی خود به راحتی پیدا شوید و از این طریق بیماران بیشتری جذب و بیماران قدیمی خود را حفظ نمایید. نرخ تبدیل وب سایت شما را افزایش داده و ترافیک هدفمند تری را به وب سایت شما هدایت می کند. ما هم در حال پیشرفت هستیم و به طور مداوم دانش خود را با جدید ترین تکنیک ها و استراتژی سئو به روز می کنیم تا جلوتر از بقیه باشیم. ما اطمینان می دهیم که بهترین تصمیمات را برای بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج موتور های جستجو ارائه می دهیم.
اگر علاقه مند به یکی از حوزه های دیجیتال مارکتینگ هستید در وندو میتوانید به طور کامل از صفر تا صد آموزش ببینید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید و یا وارد بازار کار شوید. به علاوه، در آکادمی وندو، تلاش میکنیم تا با شناخت بهتر از نیازها و مشکلات مشتریان، بهترین راهکارهای سئویی را ارائه دهیم و به مشتریان خود کمک کنیم تا به بهترین نتیجه در دنیای آنلاین برسند. هر وب سایتی داشته باشید چه پزشکی و غیر پزشکی، به سئو نیازمندید. سئو یک کاتالیزور قدرتمند برای وب سایت شما است و در مقایسه با روش های دیگر دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه تر و هدفمندتر است. در ادامه این مقاله میخوام 10 نکته مهم را برای سئو وب سایت های پزشکی به شما بگویم که انجام دادن آن ها تاثیر بسزایی در سئوی وب سایتتان خواهد داشت. هر میزان که در جستجوهای کاربر متناسب با تخصص خود رتبه های بالاتری در گوگل داشته باشید، بیشتر برند شما دیده می شود و طبعا اعتبار و اعتماد بیشتری کسب خواهید کرد.
استفاده از کلمات کلیدی دقیق و مرتبط، محتوای علمی و معتبر، مقالات آموزشی معتبر، محتوا های ویدئویی تاثیرگذار می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند. علاوه بر تولید محتوای مفید، به طور مرتب باید محتوای سایت شما به روز رسانی شود. با راهکارهای تخصصی ماورانت در زمینه محتوا و سئو پزشکی، رتبه سایت کلینیک یا مطب خود را در گوگل بهبود دهید و بیماران بیشتری جذب کنید. یکی از عوامل مهم تعیینکننده در زمان سئو سایت پزشکی، میزان رقابت در حوزه پزشکی است. اگر شما در یک تخصص پزشکی فعالیت میکنید که رقابت کمتری دارد، ممکن است بتوانید نتایج مثبتی را سریعتر مشاهده کنید. اما اگر رقبای شما به صورت فعال و مداوم در حال بهینهسازی سایت خود باشند، ممکن است نیاز باشد که برای به دست آوردن رتبههای بهتر زمان بیشتری صرف کنید.
سئو پزشکی، این امکان را فراهم میکند که سایت شما بر اساس جستجو های خاص مانند "پزشک متخصص اورولوژی در شیراز" یا "متخصص جراحی فک و صورت دریزد" در موتور جستجو ظاهر شود. این به شما کمک میکند تا به بیماران هدفمند تری که دقیقاً به دنبال خدمات شما هستند، دسترسی پیدا کنید و بیماران بیشتری را جذب نمایید. یکی از اصول اساسی سئو پزشکی، تولید محتوای حرفه ای و آموزشی است. دنیای سئو پزشکی ممکن است در ابتدا شبیه به میانگین استراتژی سئوی شما باشد، اما ظاهر ممکن است فریبنده باشد. سئو سایت پزشکی چالشهای منحصر به فردی دارد که کسبوکارها باید بر آنها غلبه کنند، و محدودیتهای زیادی هم که همه چیز را پیچیده میکند.
سعی کنید در سایتهای پزشکی حتماً از گوگل مپ استفاده کنید زیرا مردم میخواهند به مطب مراجعه کنند. در مقاله ثبت آدرس در گوگل مپ از وبسایت خانوم سین یاد میگیرید که چگونه می توانید به راحتی در کمتر از چند دقیقه ثبت مکان در گوگل مپ را انجام دهید. تجربه و تحقیقات به خوبی ثابت کرده اند که در این چند سال اخیر، مخاطبان علاقه بسیار بیشتری به ویدیوها نسبت به متن نشان داده اند. در این شرایط میتوانید با انتخاب یک رسانه مناسب مثل اینستاگرام، یوتیوب یا حتی در بدترین حالت آپارات، ویدیوهای ارزشمند منتشر کرده و مخاطبان جدیدی به سمت کسب و کارتان بیاورید. بایدها و نبایدهایی در سئو سایت های پزشکی وجود دارد که شما میبایست آن ها را رعایت کنید. در صورت رعایت نکردن ممکن است اعتبار و رتبه خود را در گوگل از دست بدهید.
اگر به راهکارهای دیجیتال مارکتینگ تخصصی مانند سئو و گوگل ادز برای توسعه کسب و کارتون فکر کردید، پیشنهاد میکنم یک گپی باهم بزنیم. استفاده از آدرس های مناسب، این پیام را می رساند که شما به احساس دریافتی کاربران خود اهمیت می دهید. این موضوع روی ذهن آن ها تأثیر می گذارد و به صورت غیرمستقیم سئو وب سایت شما را بهبود می دهد. جدا از این مسئله، طراحی بصری مناسب، فرایند دسترسی به بخش های مختلف وب سایت را راحت می کند. کاربران خیلی ساده می توانند اطلاعات مورد نیازشان را پیدا کنند.
از جمله این اقدامات میتوان به تولید محتوای با کیفیت اشاره کرد؛ محتوایی که اطلاعات مفید و جامعی در اختیار کاربران قرار دهد و به سوالات و نیازهای آنها پاسخ دهد. همچنین طراحی اصولی سایت از دیگر عناصر مهم سئو داخلی است؛ به این معنا که ساختار سایت باید به گونهای باشد که کاربران به راحتی بتوانند به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کنند. استفاده از لینکهای داخلی سالم و مرتبط، و انتخاب بهینه کلمات کلیدی که با جستجوی کاربران همخوانی دارد نیز از عوامل مؤثر در بهبود سئو داخلی به شمار میآید. سئو سایت پزشکی به دلیل حساسیت بالای موضوع سلامت و اعتماد بیماران، نیازمند دقت و ظرافت بیشتری است. در سئو سایت پزشکی، تمرکز بر روی کلمات کلیدی مرتبط با بیماریها، علائم، درمانها و نام پزشکان است.
قیمت سئو سایت پزشکی به صورت عمومی بیشتر از میانگین سئو وبسایت های صنعتی است اما این هزینه ها به نوع حوزه پزشکی نیز مربوط می باشد. به عنوان مثال هزینه سئو برای سایتی با کلمات کلیدی با درجه سختی آسان و متوسط که در حال حاضر در صفحه 2 و 3 گوگل قرار دارد نسبت به سایت تازه کار در حوزه عمل بینی زمین تا آسمان تفاوت دارد. تولید محتوای پزشکی با کیفیت و معتبر تاثیر قابل توجهی بر افزایش اعتماد بیماران دارد. وقتی سایت های پزشکی و پزشکان محتوای دقیق، علمی و به روز ارائه میدهند، بیماران احساس میکنند که به یک منبع معتبر و قابل اعتماد مراجعه کردهاند. این امر به طور مستقیم بر افزایش اعتماد آن ها به پزشک یا کلینیک تاثیر میگذارد، زیرا اطلاعات درست و شفاف به کاهش نگرانی ها و رفع ابهامات بیماران کمک میکند.
استراتژی دوم اینه که سعی کنید توی نقاط مختلف سایت خودتون، اطلاعات محلی که کاربر احتمالا بهشون نیاز داره رو وارد کنید. مثلا، اسم کسب و کار یا محلی که کسبوکارتون توی اون قرار داره رو دقیقا مشخص کنید. آدرس دقیق و شماره تماس رو بنویسید و در نهایت، تعیین کنید که سایتتون دقیقا توی چه حوزهای فعالیت میکنه. در ادامه، به بررسی استراتژیهای بهینهسازی سئو سایت پزشکی و تکنیکهای کلیدی برای آن خواهیم پرداخت. تیم تولید محتوای ما، از توسعه استراتژی گرفته تا بهینه سازی مستمر محتوا را برای شما انجام می دهد.
درست مثل سایر استراتژی هایی که بخش بازاریابی مراقبت های بهداشتی شما استفاده می کند ، استراتژی سئو و محتوا شما ممکن است اکنون بسیار متفاوت از چند سال پیش باشد. توانایی ردیابی نتایج خود در طول ماه ها، سه ماهه ها و سال ها به شما این امکان را می دهد تا استراتژی خود را آسان تر تنظیم کنید تا دائماً آنچه را که بیماران شما نیاز دارند منعکس کند. سئو سایت شخصی یکی از بهترین راه های ممکن برای به نمایش در آوردن سابقه و یا نمونه کار شماست، امروزه یکی از راه های پیدا کردن خدمات مورد نیاز، سرچ کردن ... تلاش می کنم تا بتوانیم به کمک همکارانم در متاوب، هرآنچه را که از علم بازاریابی دیجیتال میدانیم، در خدمت کسبوکارها قرار دهیم. ما یک آژانس دیجتال مارکتینگ هستیم که منحصرا در حوزه پزشکی فعالیت می کنیم. گوگل استاندارد بسیار بالاتری را در صفحات وب پزشکی نسبت به سایر صنایع قرار می دهد.
استراتژی بازاریابی و سئو سایت پزشکی شما به اندازه جمعیت بیماران شما احتمال رشد و تغییر دارد. به همین دلیل ضروری است که به طور منظم نتایج تلاش های بازاریابی محتوای خود را پیگیری کنید. یکی از مؤثرترین راه ها برای بهینه سازی سئوی مراقبت های پزشکی محلی، ایجاد صفحات مکان برای خطوط خدماتی و مکان هایی است که در آن کلینیک، مطب پزشک یا بیمارستان دارید. درباره سئو سایت پزشکی یا هر موضوع مربوطی به دیجیتال مارکتینگ، باز هم اگر سؤالی دارید ما در خدمت شما هستیم. یکی از عوامل ضروری موفقیت یک کسب وکار، اعتماد دیگران به آن است. با توجه به ماهیت وب سایت های پزشکی، کاربران دسترسی فیزیکی به محیط آن ها ندارند.
گوگل برای بررسی اعتبار سایت شما نیم نگاهی به نظراتی دارد که کاربران در مورد حوزه شما در نقشه گوگل منتشر میکنند. یعنی اگر نظرات مثبت در نقشه کسب و کارتان وجود داشته باشد احتمال قدرت گرفتن وب سایت شما افزایش پیدا میکند. زمانی که وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل رتبهی بالاتری داشته باشد، احتمال دیده شدن آن توسط بیماران بالقوه افزایش مییابد. این افزایش بازدید به معنای افزایش تعداد مراجعین به مطب یا کلینیک شما خواهد بود. یکی از اشکلات نسبتا رایج در سئو سایت های پزشکی، این است که مدیران این سایت ها تبلیغات زیادی در آنها قرار میدهند! اما تبلیغات چه ربطی به سئو دارد؟ خب از سال 2017 و طبق آخرین بروزرسانی الگوریتم گوگل، الگوریتم fred به وب سایت هایی که ترجیح میدهند محتوا را فدای تبلیغات کنند، شک کرده و اعتبار سئو آنها را کاهش میدهد.
همچنین ساختار سایت باید بگونه ای باشد که کاربر بتواند صفحات مهم و مقالات دیگر شما را ببیند. به این ترتیب کاربر به زودی سایت شما را ترک نخواهد کرد و نرخ پرش شما کاهش می یابد. من نکات ارزشمندی را در اختیار شما گذاشتم، نکاتی که بعضا حاصل تجربه من از پروژه های عملی سئو پزشکی بوده است. البته توجه کنید که بهتر است قبل از پیاده سازی این موارد، حتما با یک متخصص سئو مشورت کنید. چرا که صرفا خواندن کتابی درباره جنگ، شما را تبدیل به یک جنگجو حرفه ای نمی کند!
درک این سیستم به دلیل رویکرد منحصر به فرد برای بهبود آن برای کسانی که در زمینه پزشکی فعالیت می کنند بسیار مهم است. اگر میخواهید به نمره EAT بالایی برسید، محتوای شما باید توسط افرادی با دانش پزشکی متخصص ایجاد شود. پس از بررسی نتایج بازاریابی سئو سایت پزشکی خود، وقت آن است که از این نتایج برای اطلاع رسانی در مورد تصمیمات بازاریابی خود در آینده استفاده کنید. هنگامی که وب سایت خود را به بالای لیست نتایج موتورهای جستجو رساندید، بیماران شما باید اطلاعات ارزشمندی را که به دنبال آن هستند بیابند. ما برای هر تخصصی که دارید و در هر کجای ایران و جهان هستید برنامهٔ ویژهای داریم.
چنانچه پس از زمان تعیین شده به نتیجه ادعا شده دست پیدا نکنیم، تمام هزینهها عودت داده خواهد شد. برای کامل کردن اطلاعات خود در این زمینه می توانید ویدئوی رایگان خانوم سین که تمامی نکته های آموزش تحقیق کلمات کلیدی بصورت کاملی در آن توضیح داده شده است را مشاهده کنید. در ویدیو زیر در مورد تجربیات تیم فرین برای سایت پزشکی پرداختیم که اگه میخواهید سایت پزشکی سئو کنید بهتون پیشنهاد میکنیم ببینید. قانونی به نام AKS وجود دارد که ممنوعیت هایی در آن ذکر شده است. این قوانین محدودیت و ممنوعیت هایی را برای مشاغل مختلف از جمله پزشکی در نظر گرفته است.
داده ها واضح است – اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، باید در بالای نتایج جستجو ظاهر شوید. به این دلیل که این صفحات پتانسیل تأثیرگذاری بر سلامت، شادی یا ثبات مالی آینده جستجوگران را دارند. محتوای با کیفیت پایین در این صفحات می تواند منجر به عواقب پزشکی خطرناک یا ناخواسته شود. برای صنعت پزشکی، شما میخواهید محتوای شما به بهتر یا آسانتر شدن زندگی مخاطبان شما کمک کند. تا آنجا که به گوگل مربوط می شود، صفحات وب پزشکی صفحات YMYL هستند.
چراکه سلیقه مخاطبان در حال تغییر است و نمیتوانید نسبت به این موضوع بی توجه باشید. اگر نظر من را بخواهید، به طور کلی سئو کردن سایت های حوزه سلامت 2 روش دارد! این روش در گذشته بسیار پر مخاطب بود و حتی همین امروز هم بسیاری از گروه های سئو، از این روش جلو میروند. یعنی چه؟ یعنی سئوکار اقدام به تولید تعداد زیادی محتوا روی کلمات کلیدی مختلف در زمان کم می کند. مثلا اگر در حوزه زیبایی فعالیت می کنید، ممکن است طی 1 ماه، 30 محتوا با کلماتی مثل هزینه عمل دماغ، نکات عمل دماغ، آیا عمل دماغ درد دارد، و… برای شما تولید میشود. برای سئو هر وب سایتی اولین قدم مهم انتخاب کلمات کلیدی صحیح است.
این شیوه دیگری است که شما می توانید با بیماران بالقوه درگیر شوید در حالی که برای وب سایت خود ایجاد قدرت می کنید. «Google برای کسب و کار من» به شما این امکان را می دهد تا اعتبار سایت پزشکی خود را آسان تر ارتقا دهید و نشان دهید که مشتریان چقدر از خدمات شما راضی هستند. ایجاد استراتژی سئو سایت پزشکی موثر یک فرآیند متمرکز است که اغلب برای بازاریابان مراقبت های بهداشتی بسیار چالش برانگیز است که بدون کمک اضافی به تنهایی این کار را انجام دهند. به فرایند بهینه سازی یک وب سایت در زمینه پزشکی جهت افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو گفته می شود. علاوه بر آن، گوگل در بررسی یک وب سایت به رابط کاربری آن هم توجه زیادی می کند.
در واقع سئو کردن یک سایت در حوزه دندانپزشکی با یک سایت در حوزه چشم پزشکی از زمین تا آسمان فرق دارد و قیمت ها متفاوت است. گوگل دوست دارد مطالبی را در صدر نتایج نشان دهد که توسط متخصصان همان حوزه نوشته شده باشند. به ویژه سایت های پزشکی که با جان و سلامت مردم سر و کار دارند حتما میبایست مقالاتشان تخصصی و علمی و به استناد از منابع معتبر باشد. سعی کنید مطالب بروز حوزه پزشکی را بنویسید و تمام سوالات و مشکلات احتمالی کاربران را پاسخ دهید. گوگل به تازگی الگوریتم جدیدی به نام E-A-T معرفی کرده است که مخفف Expertise ، Authoritativeness ، Trustworthiness به معنی تخصص، اعتبار و اعتماد است. کار این الگوریتم این است که به دنبال بهترین و تخصصی ترین منابع موجود در سطح وب بگردد.
سئو سایت پزشکی و سئو سایت شرکتی هر دو به دنبال بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل هستند، اما به دلیل تفاوت در ماهیت و هدف، نیازمند رویکردهای متفاوتی میباشند. در مجموع، تحقیق در کلمات کلیدی صحیح به عنوان یک تکنیک اساسی سئو برای سایت های پزشکی نه تنها به بهبود رتبه در موتورهای جستجو کمک می کند بلکه تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربری و اعتبار سایت دارد. با توجه به رقابت فراوان در حوزه پزشکی در فضای آنلاین، اجرای این تکنیک می تواند به نتایج مثبتی منجر شود. باید روی کلمات و عبارت هایی تمرکز کنید که بیماران در گوگل جستجو میکنند. مانند هر وب سایت دیگری که انتخاب کلمات کلیدی در آن مهم است، برای سئو سایت پزشکی هم این مسئله اهمیت زیادی دارد. پس در اولین قدم باید کلمات کلیدی هدف و پرکاربرد حوزه خود را پیدا کنید.
بعد از اینهم به مرور میتوانید مخاطبان را برای مطالعه مقالات علمی و مهم تر روانه سایت کنید. برندسازی به شما کمک می کند تا بتوانید نام خود را در ذهن مخاطبان و بیماران ماندگار کنید. پس سعی کنید با استفاده از رسانه های اجتماعی مختلفی مانند اینستاگرام و سایر موارد این چنینی، محتوای خود را به اشتراک گذاشته و از مردم بخواهید که آنها را مطالعه کنند. با انجام این کار، هم آنها با کسب و کار شما آشنا می شوند و هم نام شما را در میان بهترین پزشکان می شناسند. حتی اگر کسی هم به دنبال پزشکی در حوزه کاری شما می گشت، به احتمال خیلی زیاد شما را به دیگران نیز معرفی می کنند.
درجه دوم تلاش مان برای سئو کردن سایت پزشکی روی کلمات مرتبط به حوزه تخصصی پزشکی است. مثلا عبارات دکتر دندانپزشکی، دکتر دندانپزشکی تهران، دکتر دندانپزشکی غرب تهران و… .3. یعنی چه؟ مثلاً کلمه هزینه کامپوزیت دندان یا هزینه پر کردن دندان. اصولاً مخاطبانی که این کلمات را جستجو می کنند، نرخ تبدیل به مشتری خوبی دارند.4. در درجه چهارم هم به سراغ بازاریابی محتوا رفته و روی کلماتی کار می کنیم که مخاطبان در حوزه شما در موردش سوال دارند. مثلاً اینکه چطور دنداندرد را از بین ببریم یا اینکه چطور دندان سیاه شده را سفید کنیم.
با این حال اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، می توانید سراغ انتشار منظم پست های وبلاگی بروید. آن ها باید مخاطبان را به سمت وب سایت شما هدایت کنند؛ مگر نه در سئو سایت پزشکی به جای خوبی نمی رسید. فراموش نکنید تخصص شما چیزی است که طرف مقابل دنبال آن می گردد و به شما در این رابطه اعتماد دارد. وقتی هم کسی از این بابت درباره شما مطمئن شود، به یک کاربر وفادار تبدیل می گردد. انتخاب بهترین متخصص سئو، میتواند تاثیر زیادی بر موفقیت سایت پزشکی شما داشته باشد.
اگر سئو سایت پزشکی به درستی صورت بگیرد، نتیجه و تبعات اخلاقی خوبی نیز به همراه دارد. مخصوصا این که در سایت های پزشکی مسئله اخلاق بسیار مهم است و آنها را در محدوده صفحات Google YMYL قرار میدهد. خب اگر مدیر یک وب سایت هستید شاید وقتی نام سئو را بشنوید کمی لرزه بر اندامتان بیفتد. در حقیقت سئو به معنای انجام کارهایی است که موجب بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربران شما میشود. اگر سایت خود را به درستی سئو کنید، میتوانید در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید و بیماران بسیاری را با مطب خود آشنا کنید. روش های سئو سایت پزشکی بسیار طولانی و وقت گیر هستند و ممکن است خود پزشکان به تنهایی نتوانند این کار را انجام دهند.
این هزینهها شامل تولید محتوای جدید، بهروزرسانی محتواهای موجود، بررسی و تحلیل منظم عملکرد سایت، و اعمال تغییرات لازم بر اساس نتایج تحلیل میشود. همچنین، ایجاد و بهروزرسانی بکلینکها، مدیریت پروفایلهای اجتماعی، و بهبود تجربه کاربری نیز جزو هزینههای مداوم است که برای حفظ و بهبود رتبه سایت ضروری است. سرمایهگذاری در سئو سایت پزشکی، گامی هوشمندانه برای رشد و موفقیت کلینیک یا مطب شماست! افزایش ترافیک هدفمند به سایت، تعداد بیماران جدید را افزایش میدهد. حضور در نتایج بالای جستجو نه تنها اعتماد بیماران را جلب میکند، بلکه آنها را به راحتی ترغیب میکند تا شما را به عنوان پزشک انتخاب کنند. جربه در تولید محتوای تخصصی برای وب سایت های پزشکی و آشنایی با نیازهای مخاطبان هدف، از جمله بیماران و کاربران عمومی، نیز از ویژگی های مهم این فرد است.
از نظر فنی، هدرهای وب سایت شما از H1 درشت تا H6 کوچکتر یا ریزه تر متغیر است. از سربرگ های H2 و H3 در متن خود استفاده کنید تا خواندن را برای افراد و خزنده های موتورهای جستجو آسان تر کنید. تعجب کرده اید؟ باید بدانید در SEO، شاخصه های دیگر جز خود آن پایگاه اینترنتی هم مؤثراند. در مورد سایت های تجاری می توانید به Google My Business Page اشاره کنید. شاید تکمیل فرم های این سرویس ساده به نظر بیاید اما قطعا در تجربه ای که مخاطبان شما خواهند داشت، مؤثر است. از طرف دیگر با فهمیدن کلمات کلیدی، می توانید وارد رقابت با سایت های مهم حوزه پزشکی هم شوید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/