تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2024-05-14

نرخ کلیک چیست؟ فرمول محاسبه + راهکارهای افزایش CTR جی ادز

تبلیغات موثر در اینستاگرام نیازمند استراتژی‌های هوشمندانه, محتوای خلاقانه و تحلیل داده‌های دقیق است. شناسایی مخاطب هدف, طراحی محتوای جذاب, انتخاب کانال‌های مناسب, اجرای بهینه کمپین و تحلیل عملکرد, ارکان اصلی موفقیت در این فضا هستند. نمونه‌های موفق در ایران, مانند کمپین‌های برندهای بزرگ, نشان می‌دهد که استفاده از تکنیک‌های داستان‌سرایی, همکاری با اینفلوئنسرها و طراحی بصری حرفه‌ای می‌تواند تعامل و فروش را به طور چشمگیری افزایش دهد. هر چقدر ارتباط شما با کاربران قوی‌تر باشد، شانس تبدیل شدن فالوورها به مشتریان بالقوه کسب‌ و کارتان بیشتر می شود. چرا که ارتباط دو طرفه است و به مرور زمان می‌توانید نظر و اعتماد کاربران بیشتری را جلب نمایید. از طرفی، بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام کمک زیادی به افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) می‌کند که بخشی از موفقیت پیج اینستاگرامتان است.

همچنین فعالیت‌های ایونت مارکتینگ خود را می‌توانید از طریق ایمیل به اطلاع مشترکان برسانید. برند شما باید لحن و نگرشی پایدار داشته باشد و همواره تاثیر ثابتی روی افراد بگذارد. ایجاد محتوایی که در آن یکی از کارمندان یا مشتریان به معرفی محصولات و خدمات بپردازد، برند شما را قابل اعتمادتر جلوه می‌دهد. همه پست‌های شما باید دارای شخصیت برند و زبان بصری ثابتی باشند تا به راحتی از پست‌های سایرین تشخیص داده شوند. این استراتژی می‌تواند شامل همکاری با اینفلوئنسرها، محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) و تبلیغات در قالب استوری‌های طبیعی باشد که به صورت ارگانیک در فید کاربران ظاهر می‌شوند. به یاد داشته باشید که بهینه‌سازی تبلیغات یک فرایند مداوم است که نیاز به تحلیل دقیق و آزمایش مداوم دارد تا بتوانید در نهایت به بهترین عملکرد دست یابید.

در نهایت، درس هفتم به بیان تکنیک‌های بازاریابی و افزایش فروش می‌پردازد. بنابراین، این موارد باید با برند و نام شما در سایر شبکه‌های اجتماعی هم‌خوانی داشته باشد. استفاده از کلمه کلیدی مرتبط به عنوان بخشی از نام، باعث می‌شود در جست‌وجو‌ها راحت‌تر پیدا شوید. تبلیغات اسپانسری یا حمایت‌شده گزینه‌ای برای حساب‌های تجاری در اینستاگرام است که به برندها اجازه می‌دهد تا پست‌ها و مطالب خود را از طریق روش‌های پولی، تبلیغ کنند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام، ابزارهای هدف‌گذاری پیشرفته آن است.

بهره‌گیری از این ابزارها به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به‌صورت مؤثرتر و با بازدهی بالاتر اجرا کنید. علاوه بر این، طراحی تبلیغ باید بر اساس علایق و نیازهای این مخاطبان صورت گیرد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد. یکی از بهترین روش‌های حفظ مخاطبین در اینستاگرام، به اشتراک‌گذاری‌های ویدئوهای آموزشی است. خیلی از این ویدئوها، مثل ویدئوهای آموزش کار کردن با محصولات می‌توانند طولی بیش از یک دقیقه داشته باشند و برای به اشتراک‌گذاری آن‌ها در اینستاگرام می‌توانید از IGTV استفاده کنید.

انواع تبلیغات در اینستاگرام: راهی به سوی افزایش آگاهی و فروش برندها

به همین دلیل، بهبود CTR می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت شما کمک کند. هرچه CTR بالاتر باشد، نشان‌دهنده جذابیت بیشتر محتوای شما برای کاربران است. برای سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات دامنه، هاست و سرور، CTR بالا به معنای جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد است. کسب و کارهای مرتبط با ورزش، تجهیزات و وسایل ورزشی و … نیز می‌توانند از تبلیغات PPC در اینستاگرام بهره‌مند شوند. این تبلیغات به شما اجازه می‌دهد تجهیزات و محصولات ورزشی خود را به مخاطبان ورزشی نمایش دهید.

برای مثال می‌توانید عکس‌هایی از محصولات یا ویدئوهایی آموزشی در رابطه با نحوه‌ی استفاده از محصولات خود پست کنید. در ادامه نکاتی برای تبلیغات از طریق پست‌های اینستاگرامی به شما خواهیم آموخت. از ویژگی‌های هدف‌گذاری اینستاگرام مثل دموگرافیک، علایق و رفتارها برای پیدا کردن مخاطب هدف استفاده کنید. بسته به هدف، از قالب‌های تصویری، ویدئویی، کاروسل یا مجموعه‌ای استفاده کنید تا بهترین تاثیر رو داشته باشین.

استوری‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که در مدت زمانی کوتاه (۱۵ ثانیه) پیامی را به مخاطبان خود منتقل کنند. این ویژگی به دلیل رؤیت‌پذیری بالا و همچنین فرمت جذاب و سریع، به یکی از گزینه‌های اصلی تبلیغاتی در اینستاگرام تبدیل شده است. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یکی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی است که در آن می‌خواهید CTR را نظارت کنید. در نظر داشته باشید که CTR شما بر جنبه‌های مختلف کمپین PPC شما تأثیر می‌گذارد.

این عدد بسته به حوزه کسب و کار و همچنین پلتفرم تبلیغ (گوگل، مایکروسافت، متا و…) متفاوت است. حاصل این فرمول معیاری است برای اینکه تاثیرگذاری تبلیغات گوگل ادز را بررسی کنیم. همانطور که گفتیم این اصطلاح فقط برای نتایج سایت نیست و در تبلیغات گوگل نیز از آن استفاده میشود.

می‌توانید از CTR برای سنجش اینکه کدام تبلیغ‌ها و کلمات کلیدی برای شما مفید هستند و کدام‌ها نیاز به بهبود دارند، استفاده کنید. هرچه کلمات کلیدی و تبلیغات شما بیشتر با یکدیگر و کسب‌و‌کار شما مرتبط باشند، احتمال اینکه کاربر پس از جست‌وجو درخصوص عبارت موردنظر، روی تبلیغ یا عنوان شما کلیک کند بیشتر می‌شود. استفاده از انیمیشن‌های مینیمال سبب جلب توجه کاربران به بخش آگهی شما خواهد شد. البته از این نوع المان‌ها به گونه‌ای استفاده کنید که کاربرپسند باشد.در غیر این صورت احتمال حذف بنر تبلیغاتی توسط تبلیغ‌کننده، وجود دارد. متن تبلیغ و فراخوان اقدام (CTA) یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر تبلیغ بنری است که هدف آن هدایت مخاطب به انجام یک اقدام مشخص است. به دلیل زمان محدود مخاطب برای توجه به تبلیغات، استفاده از جملات کوتاه و ساده که پیام را به سرعت منتقل کند، ضروری است.

با این توضیحاتی که در بالا ارائه شد، فکر می‌کنم باید متوجه شده باشید که چقدر مهم است که تبلیغ در زمان درستی نمایش داده شود. سعی کنید تبلیغات خود را زمانی قرار دهید که اتفاق بزرگی قبل از آن رخ نداده باشد، چون در این حالت، فضای اینستاگرام بیشتر تحت تأثیر آن اتفاق قرار دارد و امکان دارد تبلیغ شما، چندان دیده نشود. این اتفاقات می‌تواند شامل زلزله، سقوط هواپیما و مواردی از این دست باشد. صاحبان این پیج‌ها، در قبال مبلغی که دریافت می‌کنند، تبلیغات صفحات یا کسب و کارهای دیگر را درون پیج خود قرار می‌دهند که این مورد نیز روش‌های مختلفی دارد و در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد. این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آن‌ها و خریدهای قبلی‌شان اجرا می‌شود.

سایت لینک‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین افزونه‌های تبلیغاتی چه در دنیای سئو و چه برای تبلیغات افزونه‌های جادویی هستند که مخاطب را از سردرگمی نجات می‌دهند. استفاده از سایت لینک‌ها به بهبود دید و جذابیت تبلیغات شما کمک می‌کنند و شانس کسب CTR بالاتر را نیز افزایش می‌دهند. در واقع اگر استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما موثر و عالی باشد، می‌توانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل نمایید.

چگونه بهترین عناوین تبلیغاتی را بنویسیم؟

هر رنگ و تصویر تأثیر روانشناختی منحصربه‌فردی بر مخاطب می‌گذارد و می‌تواند به شکل غیرمستقیم در تصمیم‌گیری آن‌ها تأثیرگذار باشد. برای اینکه تبلیغات شما بیشترین تأثیر را داشته باشد، باید رنگ‌ها و تصاویری را انتخاب کنید که به‌درستی پیام و هویت برند را منعکس کنند و در عین حال احساسات مثبتی را برانگیزند. برای مثال، رنگ‌های گرم مانند قرمز و زرد باعث ایجاد حس هیجان و فوریت می‌شوند، در حالی که رنگ‌های سرد مثل آبی حس آرامش و اعتماد را تقویت می‌کنند.

Ctr برابر نسبت تعداد کل کلیک‌ها بر روی بنر نمایشی به کل بازدیدهای آن ضربدر عدد 100 است به عنوان مثال نرخ کلیک برای یک آگهی که به ازای 2000 بازدید، 100 کلیک داشته است برابر با 5 درصد است. به عنوان مثال برای تبلیغ یک تور گردشگری با انتخاب عبارتی مثل «آیا تا به حال تجربه سفر به جزیره زیبای کیش را داشته اید؟! » می‌توانید حس کنجکاوی بسیاری از افراد را تحریک و آن‌ها را تشویق به کلیک روی آگهی تبلیغاتی کنید. طراحی باید به گونه‌ای باشد که پیام به شکل واضح و سریع به مخاطب منتقل شود. با ساده‌سازی عناصر بصری، می‌توانید توجه مخاطب را به نقاط کلیدی تبلیغ جلب کرده و تأثیرگذاری آن را افزایش دهید. ویدئوهایی که در فید اینستاگرام شما قرار می‌گیرند (مثل ۱۵ ثانیه‌ی اول از ویدئوهای IGTV شما) به صورت پیشفرض، در حالت بی‌صدا قرار دارند و مخاطب باید حالت بی‌صدا را غیرفعال کند تا صدای آن‌ها را بشنود.

برای مثال کاربران خانم در تهران، در سن بین 19 تا 65 سال که به یوگا و غذای سالم علاقه دارند را انتخاب می‌کنید. ویژگی‌هایی که باید برای انتخاب مخاطب هدف درنظر بگیرید در فرست زیر آمده است. اینستاگرام در سال‌های اخیر ویژگی‌های خود در تجارت الکترونیک را بهبود بخشیده است، چراکه پست‌های فروشگاهی در ماه ۱۳۰ میلیون بار کلیک می‌خورند. با استفاده از ویژگی‌های فروشگاهی اینستاگرام، کاربران بدون این‌که از اینستاگرام خارج شوند، محصولات را بررسی می‌کنند و می‌خرند. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید عکس‌های متنوعی از محصول به کاربر نمایش داده می‌شود و دکمه فراخوانی به اقدام با عنوان «اطلاعات بیشتر» کاربر را به صفحه اطلاعات محصول و خرید هدایت می‌کند.

برای مثال، گوگل‌ادز کمتر از 150کیلوبایت را پیشنهاد می‌کند و معمولاً ادمین‌ها برای بنرهای سایت از 100 کیلوبایت و پایین‌تر صحبت می‌کنند. تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصی‌‍سازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. یکی از نکات کلیدی در اجرای تبلیغات موثر در اینستاگرام, انتخاب صحیح نوع تبلیغ و کانال انتشار آن است. تبلیغات استوری, Reels, پست‌های فید یا اکسپلور هر کدام برای اهداف خاصی مانند آگاهی‌بخشی, افزایش تعامل یا فروش مستقیم طراحی می‌شوند. همچنین زمان انتشار تبلیغات و تطابق آن با رفتار آنلاین مخاطبان اهمیت ویژه‌ای دارد.

همان‌قدر که متن سیاه در پس‌زمینۀ سفید، خوانا است، در پس‌زمینۀ قهوه‌ای به چشم عقابی نیاز دارد. اغلب برای کلید فراخوان‌ به ‌اقدام از رنگ قرمز یا نارنجی استفاده می‌شود؛ چون برجسته و ترغیب‌کننده هستند. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه می‌کند. پس باید تبلیغ خود را در پیج‌هایی قرار دهیم که نرخ تعامل مناسبی داشته باشند. یعنی نسبت به تعداد فالووری که دارند، پست‌ها و استوری‌ها هم باید بازدید مناسبی داشته باشند و تعداد لایک و کامنت هم خوب باشد.

اما چجوری می‌شه از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده کرد؟ بیاید وارد دنیای تبلیغات اینستاگرامی بشیم و راهکارهایی رو پیدا کنیم که حضورتون تو این پلتفرم رو ارتقا بده. هر کلیک نشان می‌دهد که تبلیغ جذاب بوده و مخاطب را به تعامل واداشته است. در این مقاله، به بررسی دقیق‌تر یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش تبلیغات یعنی نرخ کلیک (CTR) و روش‌های افزایش آن می‌پردازیم.

مثال وکیل مهاجرتی را یادتان هست؟ چطور آن‌ها که روی تبلیغ کلیک کردند بدون اینکه به مشتری تبدیل شوند از سایت رفتند؟ اگر این کسب و کار یک متن تبلیغاتی شفاف برای تبلیغ خود نوشته بود اینطور نمی‌شد. اگرچه نرخ کلیک بالا نشانه خوبی برای موفقیت تبلیغات است، اما همیشه معیار قابل اعتمادی برای سنجش این موقعیت نیست. نرخ کلیک بالا بدون اینکه به نرخ تبدیل بالا منجر شود؛ مثل این است که کیف دلار خود را در طوفانی سهمگین باز گذاشتید. تبلیغات پاپ آپ خود را با اطلاعات جمعیتی، هشتگ‌ها و موارد دیگر برای مخاطبان مناسب هدف قرار دهید.

اما چرا این‌روزها، اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغات است و این همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک، تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار می‌دهند؟ پاسخ به این سوال چندان پیچیده نیست. اینستاگرام به‌دلیل قابلیت‌های فوق‌العاده و تعداد کاربرانی که دارد، می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد. تقریباً بیش از ۳۵ میلیون ایرانی در اینستاگرام فعال هستند که این نشان‌دهنده اهمیت اینستاگرام و بحث اینستاگرام مارکتینگ است.

وقتی حوزه کاری‌ام را در کیورد پلنر وارد می‌کنم؛ کیورد پلنر بر اساس سرچ کاربر فارسی زبان، انواع کلمه کلیدی و همچنین میانگین هزینه تبلیغ کلمات را به من نشان می‌دهد. درک نرخ کلیک (CTR) مهم است زیرا CTR نشان می‌دهد که چه قدر تبلیغات شما در جلب توجه مخاطب موفق عمل کرده‌ است. افزایش تعامل صفحه اینستاگرام سبب افزایش محبوبیت، فروش و اعتبار می‌شود و به شما کمک می‌کند تا مخاطبان پیج به صورت طبیعی رشد داشته باشند. در تبلیغات نمایشی (Display Ads)، تصاویر با کیفیت و جذاب می‌توانند نرخ کلیک را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهند. عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین عواملی است که کاربران در نتایج جستجو می‌بینند. اگر عنوان جذاب و مرتبط با نیاز کاربر باشد، احتمال کلیک کردن روی آن بیشتر می‌شود.

یکی از ویژگی‌هایی که در آینده نزدیک به احتمال زیاد رشد خواهد کرد، محصولات مبتنی بر اشتراک‌گذاری است. اینستاگرام به برندها این امکان را می‌دهد تا از طریق استراتژی‌های تبلیغاتی خود، مشتریان جدید جذب کنند و از قدرت توصیه‌های دوستان بهره‌برداری کنند. این امر می‌تواند باعث ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مبتنی بر اشتراک‌گذاری محتوا و توصیه‌های اجتماعی شود. با رشد محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام نیز به طور فزاینده‌ای بر ویدئوهای کوتاه تأکید می‌کند، به ویژه با معرفی ویژگی‌هایی مانند ریلز (Reels). این قابلیت به برندها این امکان را می‌دهد که محتوای تبلیغاتی خود را به روشی خلاقانه و جذاب‌تر به نمایش بگذارند. ویدئوهای کوتاه در ریلز به دلیل تاثیرگذاری بالاتر و قابلیت اشتراک‌گذاری بیشتر، به سرعت در حال محبوبیت هستند.

مثلاً اگر لباس زمستانی را در چلهٔ تابستان تبلیغ کنید، احتمال اینکه کسی روی تبلیغ کلیک کند، بسیار پایین است. برای مثال مخاطبان شما، خانم هستند یا آقا؟ جوان هستند یا میان‌سال؟ سبک زندگی و فعالیت‌های موردعلاقه‌شان چیست؟ و از این دست اطلاعات. یک سری عنوان‌های کلیشه‌ای وجود دارد که حتی ما هم اگر ببینیم، نه‌تنها باز نمی‌کنیم، بلکه سریع آن را رد می‌کنیم تا مبادا وقتمان از دست برود.

در تبلیغات یکتانت هم این موضوع صادق است که آن را به‌عنوان «جذابیت» می‌شناسیم. ما هم توصیه می‌کنیم به‌جای افزایش قیمت پیشنهادی، ابتدا روی جذابیت تبلیغ – همان نکاتی که برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گفتیم – کار کنید. اگر قبلاً بیشتر فرضیات خود را آزمایش و بررسی کرده‌اید، اما هنوز می‌خواهید نرخکلیک را حتی بیشتر افزایش دهید، وقت آن است که نگاهی به رقبایتان بیندازید.

تبلیغات کشویی، مجموعه‌ای از تصاویر یا ویدیوها هستند که کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت آن‌ها را ورق بزند. این تبلیغات در فید و استوری ظاهر می‌شوند، دارای دکمه فراخوانی به اقدام هستند و کاربر را به وب‌سایت هدایت می‌کنند. براساس مطالعات، از هر ۳ نفری که صفحه کاری شما را بازدید می‌کنند، ۲ نفر فالوور شما نیستند. بنابراین، بیو اینستاگرام شما باید مختصر، واضح و جذاب باشد تا افراد را به دنبال کردن شما تشویق کند.

این تبلیغات معمولاً در رسانه‌هایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش می‌شوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواسته‌تان را در اینترنت جستجو می‌کنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که به‌طور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند. نرخ کلیک (CTR) حاصل تعداد افرادی است که روی تبلیغ شما کلیک کرده‌اند (کلیک) تقسیم بر تعداد افرادی که آن را دیده‌اند (نمایش).

کاربران در اینترنت گشت‌و‌گذار می‌کنند، به‌صورت آنلاین معاشرت می‌کنند و توجه آن‌ها روی جالب‌تر‌ین وبلاگ‌ها و تبلیغات جذاب متمرکز می‌شود. نرخ کلیک (Click-Through Rate) یکی از راه‌های سنجش موفقیت موتور جست‌وجو، تبلیغات یا کمپین‌های ایمیلی است. نرخ کلیک نشان می‌دهد که چند درصد از کاربران تصمیم گرفته‌اند بلافاصله پس از دیدن لینک، روی آن کلیک کنند. شناسایی دقیق مخاطبان هدف یکی از عوامل کلیدی برای بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام به شمار می‌آید. وقتی تبلیغ شما به افرادی که واقعاً به محصولات یا خدماتتان علاقه‌مند هستند نمایش داده شود، شانس تبدیل آن‌ها به مشتری به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. اینستاگرام با ارائه ابزارهای پیشرفته هدف‌گذاری، این امکان را برای شما فراهم کرده تا تبلیغاتتان به گروه‌های خاصی از افراد با ویژگی‌های منحصربه‌فرد نمایش داده شود.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

حتی می‌توانید در ایمیل مارکتینگ خود، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید تا مخاطبان شما را دنبال کنند. حتی می‌توانید اطلاعات پست‌های شبکه اجتماعی‌ خود را در وبسایتتان به اشتراک بگذارید یا در مورد شبکه‌های اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید. کسب و کارهایی که غذاها و محصولات خوراکی خود را به نمایش می‌گذارند، می‌توانند از تبلیغات کلیکی در اینستاگرام بهره‌مند شوند.

    {
  • یکی از بهترین روش‌های حفظ مخاطبین در اینستاگرام، به اشتراک‌گذاری‌های ویدئوهای آموزشی است.
  • |}
  • این ویژگی‌ها نه تنها باعث جذب توجه بیشتر می‌شوند بلکه می‌توانند تعاملات کاربران با تبلیغات شما را افزایش دهند و نرخ تبدیل را بالا ببرند.
  • {
  • تبلیغات شما باید ترکیبی از جذابیت بصری, پیام واضح و ارزش پیشنهادی قوی باشد.
  • |}
  • این فرمت به کاربران این امکان رو می‌ده که مستقیماً از طریق تبلیغ، محصولاتتون رو بررسی کنن و حتی خرید کنن.
  • حالا روی اهداف کسب‌وکارتان تمرکز کنید، زیرا اهداف شما گام‌های طراحی کمپین تبلیغاتی شما را تعیین خواهند کرد.
  • {
  • بسته به شرایط کاری یا طبق سلیقه خود، می‌توانید از این روش‌ها برای تبلیغات استفاده کنید.
  • |}

استوری‌های اینستاگرام هیچ محدودیتی از نظر نوع محتوای مورد نظر شما ندارند. شما فقط باید خلاقیت داشته باشید تا استوری‌هایی جذاب تولید کنید که مشارکت کاربران با صفحه اینستاگرام شما را بالا ببرند. اگر کار شما فروش کالا نیست، این آزادی را دارید که هر نوع محتوایی را استوری کنید. اگر کار شما فروش تجربه است، می‌توانید محتوای خود را به هدف اصلی کسب و کار خود مرتبط کنید. فروشگاه‌های آنلاین و تولیدی‌ها می‌توانند بعضی از محصولات خود را در استوری‌های اینستاگرام به نمایش بگذارند. دریای مواج و آرامی را تصور کنید که هر لحظه موجی آرام به ساحل می­‌رسد و موج بعدی باز هم با آرامش در پی دیگری می‌­آید.

شرکت وب رمز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ارائه خدمات وب و فناوری اطلاعات تاسیس شد. عبارت‌هایی مانند “همین حالا خرید کنید” یا “برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید” می‌توانند کاربران را به کلیک ترغیب کنند. استفاده از داده‌های ساختاریافته (Schema Markup) می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو با المان‌های جذاب‌تر مانند ستاره‌ها، نظرات کاربران یا قیمت‌ها نمایش داده شوید.

هنگامی که کاربر بر روی تبلیغ کلیک می‌کند، به وب‌سایت مقصد (لندینگ پیج) انتقال پیدا می‌کند. صفحه فرود باید به‌صورتی طراحی و بهینه‌سازی شده باشد که با محتوای تبلیغ همخوانی داشته باشد و تجربه‌ خوبی را برای کاربران فراهم کند. صفحه فرود به‌خوبی به نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI) از هزینه تبلیغات کمک می‌کند. اینستاگرام، در صفحه اکسپلور، براساس علایق و عادات افراد، به‌ آن‌ها پست‌هایی را نشان می‌دهد.

اگر تبلغات پاپ آپ اینستاگرام شما را آزار می‌دهد و می‌خواهید از دست آن خلاص شوید ۳ راه‌حل دارید که برای راه آخر باید واجد شرایط کسب درآمد از اینستا باشید. اگر می‌خواهید بدانید میزان درآمد از اینستاگرام چقدر است تا تصمیم به راه‌اندازی کمپین کنید پس این مقاله را از دست ندهید. برای بهره‌وری بیشتر از تبلیغات پاپ‌آپ، باید بهترین روش‌ها را به کار ببرید. تبلیغات پاپ‌آپ در اینستاگرام به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. الگوریتم اینستاگرام به این صورت است که امکان بالا پایین شدن آمارتان در طی زمان وجود دارد. شما می‌توانید با رعایت موارد و ترفندهای ذکر شده، آمار پیجتان را بالا نگه دارید.

درگیرکردن مخاطب یکی از بهترین استراتژی‌های فروش محسوب می‌شود و تا مدت‌ها نام برند و حس خوب آن را در خاطر او باقی می‌گذارد. کاربران از مرورگرها و دستگاه‌های هوشمند مختلفی برای گردش در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. آگهی‌های رسپانسیو یا واکنش‌گرا به‌طور خودکار اندازه، ظاهر و قالب خود را متناسب با فضا تنظیم می‌کنند و موجب آزار مخاطب در بازدید و کلیک نمی‌شوند. المان‌های گرافیکی و عکس‌های مرتبط با پیام، آن را تقویت می‌کنند و تداعی‌گر محصول یا برند ما خواهند بود. هرچند همیشه هم لازم نیست از تصاویر در بنر استفاده کنیم؛ گاهی یک کپی جذاب و تایپوگرافی زیبا هم می‌تواند به‌تنهایی کاربران را به‌سمت خود بکشاند.

با استفاده از «Insight» اینستاگرام، می‌توانید بهترین زمان برای انتشار پست را متوجه شوید. بهینه کردن زمان انتشار پست باعث می‌شود در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید و نرخ تعامل خود را افزایش دهید. بنابراین پست‌های خود را زمان‌بندی کنید تا در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها نیز محتوایی برای انتشار داشته باشید. تبلیغات اینستاگرام، پست‌هایی هستند که کسب و کارها برای آن‌ها پول پرداخت می‌کنند و این پست‌ها به کاربران اینستاگرام نمایش داده می‌شود. جدا از فعالیت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ خود، باید با برندهایی همکاری کنید که مخاطبانی مشابه شما دارند اما در حوزه تخصصی شما نیستند و رقیب به حساب نمی‌آیند. برای مثال برندی با مخاطبان مشابه می‌یابید و با هم کمپینی را راه‌اندازی می‌کنید.

{

مخاطبان هدف خود را بشناسید

|}

همانطور که در تصویر مشخص است این بنرها حجم کمی را اشغال می‌کنند و از لحاظ موضوعی کاملا با مطلب مرتبط هستند. ابتدا باید حساب کابری خود را به گونه‌ای تنظیم کنید، که از تبلیغ صفحه اینستاگرام خود حداکثر استفاده را ببرید. برای این کار باید حساب کاربری خود را به حالت «تجاری» (Business) تبدیل کنید و آن را برای عموم باز کنید.

سوال کردن یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام است که در نهایت مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید. سوال کردن از کاربران می‌تواند در قالب نظرسنجی استوری باشد که با استفاده از ابزارهای استوری به راحتی می‌توانید آن را اجرا کنید. این معیار نشان می‌دهد چند درصد از بازدیدکنندگان یک صفحه وب روی یک لینک خاص (مانند تبلیغات، نتایج جستجو یا بنرها) کلیک کرده‌اند. به عبارت دیگر، CTR میزان جذابیت یک تبلیغ یا لینک را برای کاربران ارزیابی می‌کند. با استفاده از ابزارها و تحلیل‌های پیشرفته گوگل ادز، می‌توانید عملکرد تبلیغ کلیکی‌تان را ارزیابی کنید و بهبود‌های لازم را انجام دهید.

در این مقاله، با مفهوم تبلیغ‌های کلیکی و اهمیت آن آشنا می‌شویم و به شما راهنمایی کاملی ارائه می‌دهیم تا بتوانید از این ابزار قدرتمند برای تبلیغات خود استفاده بهینه‌ای داشته باشید. اگر شما هم می‌خواهید دسترسی هدفمندتری به ترافیک داشته باشید و نتایج مثبتی در تبلیغات آنلاین خود مشاهده کنید، با ما همراه باشید. خوشبختانه، همان‌طور که در فهرست زیر مشاهده می‌کنید، اهداف از قبل مشخص شده‌اند.

اگر نرخ کلیک یک صفحه از نتایج جستجو بیشتر باشد، گوگل این صفحه را مرتبط‌تر و باکیفیت‌تر تشخیص می‌دهد و رتبه آن را بهبود می‌بخشد. CTR عمدتاً در تبلیغات آنلاین (مانند Google Ads) و بازاریابی محتوایی به کار می‌رود. همچنین در موتورهای جستجو مثل گوگل، وقتی کاربری روی یکی از نتایج جستجو کلیک می‌کند، CTR آن نتیجه محاسبه می‌شود. کارآفرینان و شرکت‌های استارتاپی که به دنبال توسعه کسب‌وکار و جذب مشتریان جدید هستند، می‌توانند از تبلیغات PPC در لینکدین بهره‌مند شوند. این تبلیغات به آن‌ها امکان معرفی و افزایش شناخت کسب‌وکارشان را می‌دهد. این مسأله باعث کاهش بازدهی تبلیغات کلیکی و کمپین تبلیغاتی شما می‌شود.

این نوع تبلیغات می‌تواند برای هدف‌گیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود. ربات‌های پاپ‌آپ اینستاگرام ابزاری موثر برای افزایش فروش و جذب فالوورهای واقعی هستند. ابزارهای مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند ربات‌های خود را به‌راحتی ایجاد و مدیریت کنید. در حالی‌که تصاویر ممکن است در ابتدا توجه را به خود جلب کنند، متنی که به خوبی نوشته شده باشد می‌تواند تعامل را افزایش دهد و اقدامات مورد نظر کاربران را هدایت کند. نوشته را مختصر اما تاثیرگذار نگه دارید؛ بر سرفصل‌ها یا شرح‌های قانع‌کننده‌ای تمرکز کنید که ارزش‌ها را بیان می‌کنند یا احساسات را برمی‌انگیزند.

بنابراین، بازهم باید تأکید کنیم که قبل از راه‌اندازی کمپین، پرسونای مخاطب خود را بشناسیم و کانال‌ها و فضاهایی را که در آن حضور دارند به‌دقت کشف کنیم. منابعی را انتخاب کنیم که می‌توانند نرخ کلیک بالاتری را برای ما به ارمغان بیاورند. هرچه مخاطبان آن‌ها به محصولات و خدمات ما مرتبط‌تر و فعال‌تر باشند، می‌توان انتظار CTR بالاتری هم داشت. پیش از شناخت تکنیک‌های افزایش CTR، آشنایی با انواع عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در کسب‌وکارتان، شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی قرار می‌دهد.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
منبع اصلی