الگوریتم های گوگل در سال 2024
گوگل در مسیر تغییری اساسی در جستوجوی اینترنتی تکناک
PageRank به بررسی کیفیت و تعداد لینکهای ورودی به یک صفحه میپردازد و از آن برای محاسبه اعتبار صفحه استفاده میکند. در سال ۲۰۱۸، گوگل اعلام کرد که اولویت ایندکس کردن سایتها را به نسخه موبایل آنها خواهد داد. الگوریتم کافئین با هدف افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات جدید و ارائه نتایج جستجوی مرتبطتر و بهروزتر به کاربران در سال 2010 به وجود آمد و نحوه فهرستبندی و نمایش صفحات وب را به طور قابل توجهی تغییر داد. کافئین راه را برای الگوریتمهای بعدی گوگل مانند Panda و Penguin هموار کرد تا راحتتر بر کیفیت محتوا و لینکهای ورودی تمرکز کنند. تاثیر الگوریتمهای گوگل بر رتبه بندی در نتایج جستجو (SERP) بسیار حیاتی است و این تأثیر به ویژه در سالهای اخیر بیشتر به چشم میآید.
بنابراین، دارندگان کسب و کارها توصیه میشوند تا به نظرات کاربران و ارتباط آنها با کلمات کلیدی توجه ویژه داشته باشند. عملکرد الگوریتم ماه عسل در این است که صفحات جدید را به نمایش در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل میآورد تا این صفحات بررسی شوند. پس از گذشت یک الی دو روز، سایت بررسی میشود تا مشخص شود که پس از دوره ماه عسل، چه رتبهای به صفحات جدید اختصاص داده شود. این الگوریتم به این منظور بود که از تبلیغات بیجا و مزاحمت زیاد در صفحات وب جلوگیری کند. Moz بر اساس عوامل مختلفی مانند تعداد لینکها، کیفیت، MozRank، MozTrust، سیگنالهای اجتماعی و دیگر نقاط، اعتبار صفحه را محاسبه میکند.گوگل با تعبیه این الگوریتم به جستوجوی باکیفیتتر و مفیدتری برای کاربران دست یابد. به عبارت دیگر، گوگل تصمیم گرفت با مبارزه با سایتهای هنجارشکن، تجربه کاربران را بهبود بخشد.
این رویکرد نهتنها باعث افزایش رضایت کاربران شد، بلکه به رشد کلی اکوسیستم وب نیز کمک کرد. الگوریتم جستجوی شخصیشده گوگل ویژگیای است که نتایج جستجو را بر اساس علایق، سابقه جستجو، مکان و سایر دادههای شخصی کاربر تنظیم میکند. از سیگنالهای مختلفی مانند عبارتهای جستجوی گذشته، نتایج جستجوی کلیکشده، سابقه مرور، فعالیت رسانههای اجتماعی و غیره برای درک ترجیحات کاربر و ارائه نتایج جستجوی مرتبطتر استفاده میکند. این الگوریتم نتایج جستجو را بر اساس تاریخچه جستجوی کاربر و علایق درک شده رتبه بندی می کند که می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. هدف جستجوی شخصی ارائه نتایج جستجوی دقیق تر و مفیدتر با در نظر گرفتن زمینه و رفتار منحصر به فرد هر کاربر است. سایتهایی که موبایل فرندلی نبودند، پس از این بهروزرسانی رتبهبندی پایینتری دریافت کردند.
اکثریت سایت هایی که تحت تاثیر این الگوریتم هستند، دارای پست های ضعیف هستند که به نظر بیشتر آن ها برای تولید درآمد ایجاد شده اند. ما باید برای سئو داخلی و خارجی با یک استراتژی کاملا مشخص و درست، تلاش کنیم و وب سایت خود را بهینه سازی کنیم. یک نقطه شروع اجرا کردن تحلیل های داخلی برگرفته از ابزارهایی مانند اسکریمینگ فراگ یا ابزار تحلیل سئو سایت Ahrefs می باشد. تحلیل محتوایی در این ابزار به شما ایده می دهد که چطور میتوانید بهینه سازی های داخلی صفحه را انجام دهید. اجرای ارزیابی های منظم برای محتوای تکراری، محتوای ضعیف یا پر کردن صفحه از کلمات کلیدی در سایت. برای انجام این کار، شما میتوانید از یک خزنده سایت مانند Website Auditor ارائه شده توسط SEO PowerSuite استفاده کنید.
بنابراین به یک سیستمی نیاز بود تا زمانی که محتوای جدیدی را منتشر یا محتوای موجود را ویرایش کردید، این تغییرات سریعتر در نتایج جستجو منعکس شوند. قبل از الگوریتم پنگوئن رباتهای گوگل برای رتبهبندی، سایتهایی را انتخاب میکردند که از تعداد لینک های بیشتری استفاده کرده بودند، در نتیجه ممکن بود تعداد زیادی محتواهای بی کیفیت در رتبه های بالا دیده شوند. برای مثال، اگر عبارت “پرداخت اقساط بانک ملی” را جستجو کنید، به جای هدایت به صفحه اصلی بانک، مستقیماً به صفحه مرتبط با پرداخت اقساط دسترسی خواهید داشت. این الگوریتم، با حذف صفحات بیربط و نمایش نتایج دقیق، تجربه جستجوی سریعتر و کارآمدتری را برای کاربران فراهم میکند. اعتبار صفحات با رفتار کاربر و نظرات آنها سنجیده میشود و با افزایش اعتبار و اعتماد به افزایش رتبه چنین سایتهایی هم منجر میشود. الگوریتم EAT با اینکه مشخصا روی سایتهایی با موضوعات YMYL فعال شده است، اما گوگل میخواهد آن را به کل موضوعات وب گسترش دهد.
کار این الگوریتم این هست که ببین چقدر این سایت ها واقعی هستند و حرفهایی که در اونها زده میشه چقدر صحیح و قابل استناد هستن و این سایتها چقدر معتبر هستند. این الگوریتم روی تمام جستجوها تاثیر می گذارد اما روی برخی تاثیر گذاری آن بیشتر است. مثلا اگر شما به دنبال یک کلینیک روانشناسی هستید و یا به دنبال خرید یک قرص تاثیر آن را بیشتر می بینید. جهت دریافت خدمات سئو سایت در شیراز و دریافت مشاوره سئو بر روی لینک کلیک کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
با وجود اینکه الگوریتم های گوگل می توانند سبب جریمه شدن یا افت رتبه وب سایت ها شوند در مقابل نیز میتوانند به کاربران کمک بسیاری کنند. الگوریتم پاندا یکی از الگوریتمهای مهم موتور جستجوی گوگل است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. هدف اصلی این الگوریتم بهبود کیفیت نتایج جستجو برای کاربران بوده و برای این منظور به تجزیه و تحلیل محتوای سایتها و ارزیابی کیفیت آنها میپردازد. هدف الگوریتم های گوگل، بهبود کیفیت نتایج جستجو و ارائه اطلاعات دقیق و مفید به کاربران است. این الگوریتم ها با بررسی و تحلیل محتوا و ساختار وبسایت ها، رتبه بندی صفحات وب را براساس اهمیت و ارزش آنها تعیین می کنند. پیج رنک یکی از اولین الگوریتم های گوگل است که لری پیج (Larry Page) و سرگئی برین (Sergey Brin) در سال ۱۹۹۸ راهاندازی کردند.
یا برعکس بعضی از سایت ها که از چشم الگوریتم دزد دریایی دور مانده و کشف نشده اند نیز جریمه شوند. الگوریتمهای جانبی تنوع بالایی دارند و هر یک برای دنبال کردن هدف خاصی ایجاد شدهاند؛ لازم به ذکر است که هر یک از این الگوریتمها با توجه به هدفی که دارند، شامل قوانین و دستورالعملهای مخصوص به خودشان هستند. شما باید رشد مشخصات لینک خودتان را ارزیابی کرده و همیشه بک لینک های خودتان را با ابزاری مانند Ahrefs backlink checker بررسی کنید. همچنین ابزار اصلی تحلیل سئو سایت Ahrefs نیز به طور کامل لیست بک لینک ها، Domain Rating دامنه ها، ترافیک دامنه، referring domains، تعداد دامنه های لینک ها و… را به نشان می دهد. برای اینکه بتوانید استراتژی سئو سایت خود را با آن تنظیم کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید توصیه می کنیم حتما مقاله الگوریتم mum را مطالعه کنید.
در ادامه چند مثال از عملکرد الگوریتم spambrain را معرفی میکنیم تا با طرز کار جدیدترین الگوریتم های گوگل برای رنک دادن به صفحهها، آنشا شوید. تا قبل از سال 2015 اگر می خواستید جایی برای غذا خوردن پیدا کنید، باید عبارتی مانند "رستوران های محدوده تهران پارس" را جستجو می کردید، تا شاید بتوانید آدرس رستوران های این منطقه را بیابید. اما امروزه اگر فقط عبارت "کجا باید ناهار بخورم؟" را در گوگل سرچ کنید، می توانید یک رستوران خوب در نزدیکی موقعیت خود پیدا کنید. به بیان ساده می توان گفت Google Caffeine یک تغییر الگوریتم نیست، بلکه الگوریتم کافئین به Google اجازه می دهد صفحات بیشتری را در مدت زمان کمتری فهرست بندی کند. اگر بخواهیم الگوریتم گورخر گوگل را تشبیه کنیم، این الگوریتم مانند انسانی است که نه تنها خودش یک محصول را نمی خرد، بلکه اجازه نمی دهد دیگران هم در مورد آن فروشگاه یا محصول فکر کنند. خوشبختانه اقدام این الگوریتم گوگل تا حدود زیادی از بسیار از دزدی ها و ترفند های فریبنده جلوگیری کرد.
الگوریتم برت گوگل با هوش مصنوعی، علاوه بر پیشنهادات متفاوت به زبان محاوره ای به من در پخت یک قرمه سبزی مجلسی کمک می کند. این اتفاق بزرگ، گوگل را تبدیل به یک همدم و هم صحبت برای هواداران خود کرده است. داشتن رتبه بالا در گوگل به طرز چشمگیری سبب بالا بردن حجم ترافیک و دیده شدن وب سایت می شود. در سال 2007 گوگل از مایکروسافت به عنوان پر بازدید ترین سایت در فضای مجازی پیشی گرفت با این حجم ترافیک کسب یک جایگاه در صفحه نتایج گوگل میتواند به معنای افزایش چشمگیر تعداد بازدید کنندگان از سایت باشد. در سال 2008، Google Suggest یا همان Autocomplete معرفی شد و هدف اصلی آن افزایش سرعت دسترسی به نتایج جستجو بود و از فناوری Ajax نیز برای بروزرسانی لحظهای لیست پیشنهادات بدون بارگیری مجدد صفحه استفاده میشود. این الگوریتم از تکنیکهای یادگیری ماشین بهره میبرد تا با تحلیل دادههای زیادی از محبوبیت عبارات جستجو، عبارات مشابه و سابقه جستجوی کاربر، پیشنهادات جستجوی مرتبط ارائه دهد.
در حالی که این الگوریتم به تنهایی نمیتواند تمام جوانب نتایج جستجو را پوشش دهد، اما به عنوان یک پایه محکم برای سیستمهای پیچیدهتر عمل میکند که شامل عوامل دیگری مانند رفتار کاربران و محتوای صفحات نیز میشود. به این ترتیب، PageRank همچنان در قلب فناوریهای جستجو قرار دارد و به شکلگیری الگوریتمهای جدید و بهینهتر کمک میکند. بدون شک یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل E.A.T است که به تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن اشاره دارد. گوگل در سال 2013 این الگوریتم را منتشر کرد تا سئوکاران و مدیران وب سایت ها متوجه شوند گوگل به دنبال چه چیزی در صفحات وب سایت ها است. در حقیقت EEAT یکی از دستورالعمل هایی است که گوگل از آن استفاده می کند تا تعیین کند محتوا چقدر برای خوانندگان جذاب است و آیا شایسته کسب رتبه بالاتر است. پیشنهاد می کنیم حتما مقاله الگوریتم EAT را بخوانید تا توضیحات مفصلی درباره آن بدانید.
من تمام تلاشم را به کار بردم تا ویژگی را که به بیرون درز کرده و در یک مخزن Github قرار داده شده بودند، مرور کنم، و همچنین مقالات اصلی رند و مایک را خواندم. اما من فقط یک زن هستم، در دومین روز بازگشت از تعطیلات، با حداقل دانش فنی سئو. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. علاوه بر این، ویژگی Audio Overviews امکان ساخت پادکستهای صوتی و مجازی از منابع دادهای را فراهم میکند. این ویژگیها باعث شد تا NotebookLM به ابزاری بینظیر در تسهیل کارهای روزانه و تحقیقات تبدیل شود.
هیچ کارشناس سئو یا بازاریاب محتوایی، نمی تواند دقیقاً پیش بینی کند که به روز رسانی آینده الگوریتم های گوگل چگونه ظاهر خواهد شد. حتی برخی از کارمندان Google همه به روز رسانی هایی که تحت تاثیر این الگوریتم ها اتفاق می افتد را درک نمی کنند. گوگل هیچ گاه برای انتشار الگوریتم های خود به منظور رونمایی جشن و میهمانی برگزار نمی کند. پس بهتر است با این بینش که گوگل برای خدمت به مردم و مطابق با خواسته های آنها مدام چهره عوض می کند را مد نظر داشته باشیم. همین طور سطح اطلاعات خود را در مورد این موتور جست و جو گر شگفت انگیز بالا ببریم. این الگوریتم تضمین می کند که نتایج محلی بسته به موقعیت مکانی جستجوگر متفاوت تر است.
الگوریتم های گوگل مجموعهای از قوانین و دستورالعملهای پیچیدهای هستند که وظیفه اصلی آنها رتبهبندی صفحات وب در نتایج جستجو است. زمان طراحی سایت باید توجه داشته باشیم که این الگوریتمها تعیین میکنند که وقتی یک کاربر در گوگل جستجویی انجام میدهد، چه صفحاتی باید به عنوان نتایج نمایش داده شوند و ترتیب نمایش آنها چگونه باشد. در واقع، الگوریتم های گوگل به منظور ارائه نتایجی که با نیازهای کاربران همخوانی بیشتری داشته باشد، طراحی شدهاند. این الگوریتمها با استفاده از هزاران سیگنال مختلف، از جمله کلمات کلیدی، کیفیت تولید محتوای متنی، سرعت بارگذاری صفحه، تجربه کاربری، و لینکهای ورودی، به رتبهبندی صفحات میپردازند. هر کدام از این سیگنالها وزنی در الگوریتم دارند و گوگل با تغییرات مداوم در الگوریتمها تلاش میکند تا کارآمدترین و دقیقترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. الگوریتمهای گوگل مجموعهای از سیستمهای پیشرفته و قواعد دقیق هستند که به موتور جستجوی گوگل امکان میدهند مرتبطترین و باکیفیتترین نتایج را به کاربران ارائه دهد.
رنک برین با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به درک بهتر معنای عبارات جستجو و بهبود نتایج جستجو پرداخت. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا عبارات جستجوی جدید و ناشناخته را تفسیر کند و نتایج مرتبطتری را ارائه دهد. گوگل برای نمایش نتایج بهتر به کاربران خود، از الگوریتمهای زیادی استفاده میکند که هرکدام از آنها مسئولیت بخشی از سایت را بر عهده دارند. این الگوریتمها از یک سو میتوانند باعث جریمه سایت شوند، اما از طرفی میتوانند رتبه سایت شما را بهبود ببخشند و این در صوتی امکانپذیر است که این الگوریتمها را بشناسید و از انجام کارهایی که از نظر آنها ممنوع است بپرهیزید. در این مقاله سعی کردیم به معرفی الگوریتمهای مهم گوگل که تاثیر زیادی روی رتبهبندی و سئوی وبسایت دارند، بپردازیم.
یکی از ویژگیهای بارز الگوریتم کافئین این است که به صورت زنده و مداوم به رباتها دستورات مختلف میدهد تا صفحات وب را بررسی کرده و در صورت تغییر در محتوا، بهروزرسانی نمایند. این به کاربران این امکان را میدهد تا به اطلاعات بهروز و جدیدتر دسترسی پیدا کنند. برای افزایش رتبه سایت خود در رقص گوگل، به روز نگه داشتن محتوا، ارائه تجربه کاربری بهتر، استراتژی لینکسازی هوشمندانه، و مداومت در بهروزرسانی مطالب، اقدامات موثری خواهند بود. پیچای همچنین از ابزار هوش مصنوعی Deep Research جمینای بهعنوان ویژگی نام برده که میتواند نحوه استفاده افراد از موتور جستجوی گوگل را تغییر دهد. الگوریتم ها با خزش در میان مطالب و محتواهای سایت های مختلف با هر جستجوی کاربران، سایت هایی که سعی دارند با تقلب و مطالب بی کیفیت به صفحات اول گوگل برسند را شناسایی و رتبه آن ها را کاهش می دهند. محال است که کاربر اینترنت باشید و گوگل را نشناسید یا حتی از آن استفاده نکرده باشید.
پنجره متنی وسیعتر و قابلیت پردازش اطلاعات بیشتر نسبت به رقبا، باعث شد تا Gemini به عنوان یک پیشتاز در این عرصه شناخته شود. من الهام کشاورز هستم و از سال 92 به صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت میکنم و درحال حاضر مدرس این حوزه نیز می باشم. من الهام کشاورز هستم و از سال 92 به صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت میکنم و درحال حاضر مدرس این حوزه هستم. نام این الگوریتم مخفف شده سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness که به ترتیب به معنای تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان است. تخصص به این معنا است که شما باید در زمینه سایتی که دارید تخصص داشته باشید، این موضوع برای سایت های طنز و سرگرمی واجب نیست اما برای سایت هایی در زمینه پزشکی، مالی یا قانونی لازم است. پس در این مثال شما درک کردید که یک الگوریتم شامل جزییات انجام یک دستور و همچنین شروع و پایان یک عملیات است.
کبوتر با بهبود جستجوهای محلی و ارتباط آن ها با موقعیت مکانی کاربر، نتایج جستجو را بهبود بخشید. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نتایج جستجوی محلی مرتبط تری را بر اساس موقعیت مکانی کاربر ارائه دهد. در سال 2018 یک مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی با نام الگوریتم BERT توسط گوگل معرفی شد که نحوه پردازش و درک زبان توسط موتور جستجوی گوگل را متحول کرد. برخلاف مدلهای زبانی قبلی که فقط میتوانستند کلمات را در یک جمله یا پاراگراف به صورت جداگانه در نظر بگیرند، BERT میتواند معنی کلمات در متن با در نظر گرفتن کلمات قبل و بعد را نیز درک کند. الگوریتم پنگوئن بر روی کیفیت لینک ورودی نظارت دارد و هدف آن مبارزه با لینک اسپم و تقلبی است.
رنک برین از یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی استفاده میکند تا مفهوم دقیق جستجوها را درک کرده و بهترین نتایج مرتبط را برای کاربران ارائه دهد. استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سفید بهطور کلی به عنوان رویکردی پایدار و اخلاقی در بهینهسازی موتورهای جستجو شناخته میشود. این روشها بر ایجاد محتوای باکیفیت، ارتقاء تجربه کاربری و بهبود ساختار وبسایت تمرکز دارند، که در طولانیمدت منجر به افزایش ترافیک و اعتبار سایت میگردد. در مقابل، سئو کلاه سیاه با روشهای فریبنده و غیرقانونی، ممکن است نتایج فوری و جذابی ارائه دهد، اما خطر جریمه شدن و از دست دادن موقعیت در نتایج جستجو را به همراه دارد. به همین دلیل، انتخاب تکنیکهای کلاه سفید به عنوان یک استراتژی پایدار و اخلاقی، نهتنها به حفظ اعتبار برند کمک میکند، بلکه اعتماد کاربران را نیز جذب مینماید. در نهایت، باید به یاد داشته باشیم که الگوریتم های گوگل، ابزارهایی هستند که در خدمت کاربران قرار دارند.
با استفاده از WebSite Auditor یک ابزار TF-IDF می توانید عبارات و مفاهیم مورد استفاده رقبای اصلی خودتان را شناسایی کنید؛ این عبارات به شما کمک می کنند تا محتوای بسیار متنوعی را ارائه کنید. پس اگر به نوعی فروشگاه ندارید نیاز نیست 100% موارد و نکات این الگوریتم را رعایت کنید. کار این الگوریتم جلوگیری از سایت هایی است که یا محتوای آنها شامل کپی رایت می باشد و به نوعی محتوا ها بدون اجازه دزدیده شده اند و یا محتوا ها از سایت های دیگر کپی برداری شده اند. گوگل تا کنون دو الگوریتم seo برای سازگار کردن سایتها با موبایل معرفی کرده است که الگوریتم جدید گوگل در این رابطه الگوریتم موبایل گدون و الگوریتم قبلی mobile-friendly بود. در مارس سال 2017 باز هم وبمستران تغییراتی را در نتایج و همینطور ترافیک وب سایت خودشان مشاهده کردند.
گوگل اعلام کرده است که از سال 2018 استفاده این الگوریتم را به صورت آزمایشی آغاز کرده است. در اصل این الگوریتم سعی میکند که عبارات جستوجو شده را مفهوم صفحات مرتبط کند. در نتیجه محتوای ارائه شده در صفحات هرچه با مفهومتر و غنیتر باشد بهتر در نتایج نشان داده میشوند. الگوریتم passage ranking موضوعی جذاب است که با فعال شدنش رتبه صفر یا Feature Snippet هم به صفحات گوگل اضافه شد. براساس این الگوریتم سئو ممکن است یک پاراگراف محتوای شما برای پاسخ به سوال کاربر کافی باشد.
این موضوع حتمی است که گوگل در پاسخ به سوال شما تصویر رییس جمهور سابق امریکا یعنی اوباما را نشان نمی دهد. در ادامه می توانید محتوا هایی در مورد ایشان با توجه به تاریخ انتشار مشاهده کنید. جاب تیم سعی کرده تمام این الگوریتم ها را به ترتیب برای مطالعه بهتر معرفی کند دقت کنید هر کدام از این موارد به صورت کلی تر نیز به صفحه مقاله اصلی لینک شده است. با توجه به اینکه رقبای بزرگ نیز به سمت قابلیتهای کوانتومی میشتابند، پیشرفت گوگل در این زمینه میتواند نه تنها آینده خود را بلکه آینده رایانش را نیز دوباره تعریف کند. برای اطمینان از موبایل فرندلی بودن وبسایت، میتوانید از ابزار گوگل تست موبایل فرندلی (Google Mobile friendly test) استفاده کنید.
در واقع هرگز نرسیدن به اصل موضوع، یا داشتن مزخرفات کلیک طعمه، باعث می شود آنها را ترک کنند. این تحولات در عکاسی موبایلی تنها مختص گوگل نبوده است و رقابت با دیگر شرکتها نظیر سامسونگ و اپل باعث پیشرفتهای بیشتری در این حوزه شده است. به این ترتیب، کاربران اکنون میتوانند بدون نیاز به ویرایشگرهای پیچیده کامپیوتری، تصاویر خود را به طور حرفهای و با کیفیت بالا ثبت کنند. دوربین گوشیهای Pixel که همواره به عنوان یکی از بهترین دوربینهای موبایل شناخته میشد، حالا با ویژگیهای جدید و پیشرفتهتر هوش مصنوعی، تواناییهای بیشتری پیدا کرده است. گوگل در زمینه عکاسی موبایل نیز در سال 2024 با بهرهگیری از هوش مصنوعی توانست پیشرفتهای چشمگیری داشته باشد.
علاوه بر این، الگوریتم تازگی محتوا، آپدیت شدن محتواهای قدیمی را نیز بررسی می کند و این برای گوگل حائز اهمیت است. این الگوریتم هنوز به طور کامل راه اندازی نشده است، هدف این الگوریتم این است که سایت هایی که با موبایل همخوانی ندارند از گردونه خارج کند. اگر می خواهید سایتتان در این دسته از سایت ها قرار نگیرد باید یک سایت ریسپانسیو و واکنشگرا داشته باشید. اگر شما آنچه را که الگوریتم های SEO میخواهند انجام ندهید به طور حتم سایتتان در رتبههای پایین قرار خواهد گرفت و میتوان گفت رعایت الگوریتم های سئو در این امر بسیار تاثیرگذار است. جدیدترین الگوریتم گوگل در سئو تاثیر بسیار بالایی دارند و همانطور که ملاحظه فرمودید میتوانند بر روی رتبه سایت شما تاثیر بسیاری گذارند. به همین دلیل گوگل از الگوریتم جدیدی استفاده میکند که بتواند این پیچیدگیها را درک کند.
Mobile-First Indexing روشی است که گوگل از سال 2016 از برای خزیدن و فهرستبندی وبسایتها استفاده میکند. در این روش گوگل ابتدا نسخه موبایل وبسایت را بررسی و فهرستبندی میکند و آن را برای رتبهبندی در نتایج جستجو به کار میگیرد. الگوریتم Mobilegeddonدر سال 2015 توسط گوگل معرفی شد تا اولویت را به وبسایتهای که سازگاری بیشتری با موبایل (ریسپانسیو) دارند بدهد. این الگوریتم باعث کاهش رتبه وبسایتهایی شد که برای نمایش در دستگاههای موبایل بهینه نشده بودند. در 10 آگوست 2009 آپدیت کافئین گوگل یک سیستم جدید برای ایندکس کردن صفحات وب معرفی کرد تا گوگل بتواند به صورت مؤثرتری صفحات وب را بخزد و اطلاعات آنها را ذخیره سازد.
بلکه این الگوریتم محتواها را بر اساس اطلاعات و دادههای ارائهشده در آن موردبررسی قرار میدهد. هرچه اطلاعات و مفهومهای ارائهشده در محتوا جدیدتر و بروزتر باشد محتوا از نظر این الگوریتم تازهتر خواهد بود. حالا دیگر متوجه شدید که الگوریتم کبوتر چقدر سریع و دقیق می تواند کار شما را راحتتر کند. شتاب دیام توصیه میکند که اگر صاحب کسب و کار هستید بهتر است با وارد کردن لوکیشن کسب و کارتان به راحتی به آن رونق بدهید و هم دسترسی را برای کاربران اطرافتان راحت تر کنید. این اطلاعات سپس در سرورهای گوگل ذخیره شده و زمانی که در گوگل جستجو می کنید، شما بر اساس آنچه که کراولرها پیدا و ایندکس کرده اند نتایج را مشاهده خواهید کرد.
هدف اصلی رنک برین، درک بهتر معنای جستجوها و ارائه نتایج مرتبط بر اساس این درک است. این الگوریتم با تجزیه و تحلیل حجم زیادی از دادهها، شامل نتایج جستجوی گذشته، رفتار کاربر و عوامل دیگر، این کار را انجام میدهد. الگوریتم تازگی محتوا در سال 2011 به منظور ارائه نتایج جستجوی بهروز و مطابق با علایق کاربران طراحی شده است. اگر محتوای شما اطلاعاتی جدید و بهروز داشته باشد، این الگوریتم، آن را به عنوان یک محتوای تازه و جذاب شناسایی کرده و در نتایج جستجو نمایش می دهد. گوگل به عنوان برترین موتور جستجو، تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایطی میکند تا کاربران به سرعت به نتایج مطلوب برسند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/